Professional bookseller's independent website

‎Manuscripts‎

Main

Number of results : 20,463 (410 Page(s))

First page Previous page 1 ... 129 130 131 [132] 133 134 135 ... 174 213 252 291 330 369 408 ... 410 Next page Last page

‎DHOTEL André - (Attigny 1900 - Paris 1991) - écrivain français‎

‎Lettre Autographe Signée à "cher monsieur" - Le 15 juin ?-‎

‎1 page in8 -‎

‎Il envoit une nouvelle à la "Table ronde" comme promis à François Mauriac -‎

Bookseller reference : GF20311

Livre Rare Book

Galerie Fert
Nyons France Francia França France
[Books from Galerie Fert]

€75.00 Buy

‎Lettre Autographe Signée à "cher monsieur" - Le 15 juin ?-‎

‎1 page in8 - bon état -‎

‎"Veuillez trouver ci-joint la nouvelle promise"..-...‎

Bookseller reference : GF20313

Livre Rare Book

Galerie Fert

€40.00 Buy

‎Lettre Autographe Signée à "cher monsieur" - le 11 aout ? -‎

‎Il est en voyage et demande de ne pas envoyer "ces épreuves qui risqueraient de se perdre"-‎

Bookseller reference : GF16048

Livre Rare Book

Galerie Fert

€50.00 Buy

‎Lettre Autographe Signée à "Monsieur" - Le 10 juin ?-‎

‎Il sera absent de Paris une quinzaine et voudrait confirmer un rendez vous aux Editions de Minuit le 22 juin -‎

Bookseller reference : GF20312

Livre Rare Book

Galerie Fert

€75.00 Buy

‎DI FRANCO LILLI Maria Clara‎

‎La biblioteca manoscritta di Celso Cittadini‎

‎Citta del Vaticano, Biblioteca Apostolica Vaticana 1970 xxii + 116pp. + 40 plates out of text, 25cm., original 1970-edition, softcover, ex-libris stamp on frontcover, pages still uncut, in the series "Studi e Testi" volume 259, good condition, G119538‎

Bookseller reference : G119538

Livre Rare Book

Antiquariaat Pieter Judo (De Lezenaar)
Hasselt Belgium Bélgica Bélgica Belgique
[Books from Antiquariaat Pieter Judo (De Lezenaar)]

€40.00 Buy

‎DIALLO Yacine - [Labé 1897 - Conakry 1954] - Député de la Guinée française‎

‎Lettre Autographe Signée à "Mon cher Labrousse" - Le 15 janvier ? - et -Carte de visite Autographe - le 18 mars 1949 -‎

‎1 page in8 - En tête : Assemblée Nationale - + Carte de visite -‎

‎1 - Il remercie pour des voeux - "Dans le métier décevant que je fais, ils sont une de mes consolations."Il souhaite que l'année nouvelle soit une "heureuse année et que dans cette bonne Guinée vous continuiez à faire du bon traail pour la Guinée et pour la France"...- 2 - Recommendations pour Camara Salia -‎

Bookseller reference : GF17883

Livre Rare Book

Galerie Fert

€100.00 Buy

‎DIAMANT-BERGE (Henri).‎

‎Lettre tapuscrite signée adressée à Ali Héritier, journaliste à Cinémonde.‎

‎1928 1 p. in-4 à l'en-tête imprimé de la Société des Films Diamant, 24 novembre 1928. En réponse à une enquête réalisée par la revue hebdomadaire Cinémonde, à la question : "Un metteur en scène a-t-iI le droit de modifier l'intrigue d'un roman ou d'une pièce qu'il portera à I'écran ?" "Le nombre d'oeuvres littéraires ou dramatiques connues des spectateurs de cinéma est si minime que l'irritation ou la déception d'une minorité infime n'a aucune espèce d'importance. Un film doit être jugé sur sa qualité propre et non d'un esprit préconçu."...‎

Bookseller reference : 110762

Livre Rare Book

Vignes Online
Paris France Francia França France
[Books from Vignes Online]

€50.00 Buy

‎DIAMANT-BERGE (Henri).‎

‎Lettre tapuscrite signée adressée à Ali Héritier, journaliste à Cinémonde.‎

‎1928 1 p. in-4 à l'en-tête imprimé de la Société des Films Diamant, 24 novembre 1928. En réponse à une enquête réalisée par la revue hebdomadaire Cinémonde, à la question : "Un metteur en scène a-t-iI le droit de modifier l'intrigue d'un roman ou d'une pièce qu'il portera à I'écran ?" "Le nombre d'oeuvres littéraires ou dramatiques connues des spectateurs de cinéma est si minime que l'irritation ou la déception d'une minorité infime n'a aucune espèce d'importance. Un film doit être jugé sur sa qualité propre et non d'un esprit préconçu."...‎

Bookseller reference : 110762

Livre Rare Book

Vignes Online
Eymoutiers France Francia França France
[Books from Vignes Online]

€50.00 Buy

‎Diamantidi, D[emeter], C[arl] von Korper und M[aximilian] Wirth (Hrsg.)‎

‎Spuren auf dem Eise. Die Entwicklung des Eislaufes auf der Bahn des Wiener Eislauf-Vereines. 2., umgearbeitete und vermehrte Auflage.‎

‎o.J. Wien, Alfred Hölder, 1892, 8°. Illustriert. XVI, 350 Seiten sowie Tafeln in Deckellasche. Grüne OLwd. mit dreiseit. Rotschnitt. - Selten: mit der meist fehlenden Beilage..‎

Bookseller reference : 56572

‎DIBDIN (Thomas Frognall)‎

‎A Bibliographical Antiquarian and Picturesque Tour in France and Germany.‎

‎First edition, 3 vols., bound in 4, 4to (279 x 185 mm), ONE OF 100 COPIES PRINTED ON THICK AND LARGE PAPER WITH EXTRA PLATES, [4], xxv, [7], 462,lxxix, [1]; [2], 555, [1]; [2], 298; [2], 299-622, lxiipp., with the author's wood-engraved device on each title-page, a wood engraving of the elaborately-quartered coat of arms of the Roxburghe Club on the dedication page, 85 engraved plates ((including the private plate of 'Diana de Poictiers' in vol. 2, which was apparently destroyed after only 50 copies had been printed, and a proof of the 'Prater' plate in vol. 3), 62 illustrations printed on fine and thin "India" paper and mounted on the text leaves, 55 other illustrations in the text, with the additional sixty engraved plates on 52 leaves from Lewis' Series of Groups bound in at the appropriate places as designated by Lewis in his 'Directions to the binder', contemporary notes in pencil to several endpapers and a few within the text, text and plates have staining of varying degrees, pale stain to many lower margins, a little damage to endpapers where bookplates have been removed, full red hard grain red morocco,,covers waterstained, spines lettered in gilt, all edges gilt. Unfortunately this handsome large paper copy has suffered from water damage sometime in the past, additional photographs are available upon request. This set with the additional set of etchings on india paper by George Lewis, of a classic work of the utmost importance for its wealth of eye-witness information and anecdotes about printed books, manuscripts, buildings, other artefacts and people, both from past centuries and from the author's own day, for the extraordinary collection of illustrations, mostly drawn during the tour itself, and finally as a sumptuous piece of book production. As soon as the book appeared, leading scholars derided Dibdin for his lack of scholarship, especially concerning early manuscripts and printed books. But one must distinguish between the extensive and extremely useful information about things and people Dibdin saw during his 1818 tour, and his own interpretations and conclusions, which now serve only as a window to the attitudes of the time. Dibdin's enthusiasm, readable style and entertaining anecdotes, moreover, caught the mood of his age, making the book extremely popular and influential. Lewis' A Series of Groups... was intended to accompany Dibdin's Tour but was rejected by Dibdin as unworthy of his book. Lewis, most perturbed, issued them at his own expense and presented his case in the eight-page Advertisement which was separately printed. Jackson 48; 56; 56n: Windle & Pippin A38a; A44; D13.‎

‎Dibelius, Otto, Theologe (1880-1967)‎

‎Porträtphotographie mit eigenh. U. am Unterrand der Bildseite.‎

‎o.J. Ohne Ort, ca. 1930, 15 x 10 cm.‎

‎Schönes Porträt‎

Bookseller reference : 36275

‎Dick-Read, Robert‎

‎Sanamu: Adventures in Search of African Art‎

‎A clean, unmarked book with a tight binding. Full tan cloth coards with black illustration. Edge wear and small tears to price-clipped dust jacket. Illustrated with photographs, line drawings, and maps. 272 pages. Jacket illustration by Ellen Raskin.‎

‎Dictionnaire bibliographique et critique des livres rares,‎

‎Dictionnaire bibliographique et critique des livres rares, précieux, singuliers, curieux estimés et recherchés.‎

‎Dictionnaire bibliographique et critique des livres rares, précieux, singuliers, curieux estimés et recherchés. Qui n’ont aucun prix fixe tant des auteurs connus que ceux qui ne le sont pas, soit manuscrits & depuis l’invention de l’imprimerie, soit imprimés et qui ont paru successivement de nos jours, en françois, grec, latin, italien, espagnol, anglois etc ; avec leur valeur réduite à une juste appréciation ; Trois tomes en 3 volumes cartonnés bleus, étiquette de titre et tomaison manuscrite papier orangé. 140x210mm. Tome premier A-G faux titre, titre, XXIV, 552 pages. Tome second H-SCA titre 551 pages. Tome troisième faux titre, titre SCH-Z livres anonymes A-Z. 554 pages non rogné, Cailleau et fils 1790. Bon exemplaire à grandes marges‎

Bookseller reference : 14161

Livre Rare Book

Charbonnel
Bar le Duc France Francia França France
[Books from Charbonnel]

€230.00 Buy

‎DIDEROT Denis SAUVAGE Sylvain‎

‎Les bijoux indiscrets‎

‎- René Kieffer, Paris 1923, 24,5x32,5cm, relié sous étui. - Edition illustrée de 25 eaux-fortes originales coloriées de Sylvain Sauvage, un des 500 exemplaires numérotés sur vélin. Reliure en demi maroquin bordeaux à coins, dos à quatre nerfs, lieu et date dorés en queue, encadrement de filets noirs sur les plats de papier à effet moiré, gardes et contreplats du même papier, couvertures et dos conservés, tête dorée, élégante reliure de l'époque signée Blanchetière. Notre exemplaire comporte aussi une suite en noir des illustrations non annoncée à la justification du tirage. Bel exemplaire agréablement établi. Notre exemplaire est enrichi d'un billet autographe daté et signé de 24 lignes de Sylvain Sauvage adressé à Raymond Hesse (bien qu'il ne soit pas nommément cité) ne tarissant pas d'éloge sur "Riquet à la houppe" : "... Riquet a charmé Anatole France. Vous savez toujours hausser vos porte paroles jusqu'au plan du conte philosophique, et en même temps, vous les maintenez très naturels...", il le remercie également pour l'envoi de son "Poilu pacifiste" : "... que je mets votre Poilu près du Riquet dans un coin choisi de ma bibliothèque..." Le billet autographe monté est sur onglet sur une garde. [ENGLISH DESCRIPTION ON DEMAND]‎

‎DIDEROT Denis.‎

‎Le Neveu de Rameau, d'après le manuscrit original publié par Georges Monval. Préface de M. Louis Barthou de l'Académie Française. Illustrations de Bernard Naudin.‎

‎1 En feuillets, couverture imprimée rempliée de l'éditeur, chemise en demi-maroquin et étui. 30,5 x 23 cm, 2ff.bl.-[4]-XI-197-[6]-1f.bl. Paris, Auguste Blaizot, 1924.‎

‎Édition illustrée de 32 hors-texte en gris et sanguine (dont 1 à double page et 1 en deux planches), ainsi que 4 eaux-fortes en noir, tirage à 356 exemplaires, celui-ci, sur vélin de Rives, est numéroté en chiffres romains, ce qui laisse supposer qu'en plus des exemplaires mentionnés à la justification il existe en outre quelques hors-commerce, dont celui-ci. L'exemplaire est enrichi d'un dessin original au graphite et à la sanguine, à pleine page, signé et daté par l'artiste. Très bon état‎

Bookseller reference : 338

Livre Rare Book

Librairie L'Abac
La Hulpe Belgium Bélgica Bélgica Belgique
[Books from Librairie L'Abac]

€750.00 Buy

‎DIDEROT Denis.‎

‎Le Neveu de Rameau, d'après le manuscrit original publié par Georges Monval. Préface de M. Louis Barthou de l'Académie Française. Illustrations de Bernard Naudin.‎

‎1 En feuillets, couverture imprimée rempliée de l'éditeur, chemise en demi-maroquin et étui. 30,5 x 23 cm, 2ff.bl.-[4]-XI-197-[6]-1f.bl. Paris, Auguste Blaizot, 1924.‎

‎Édition illustrée de 32 hors-texte en gris et sanguine (dont 1 à double page et 1 en deux planches), ainsi que 4 eaux-fortes en noir, tirage à 356 exemplaires, celui-ci, sur vélin de Rives, est numéroté en chiffres romains, ce qui laisse supposer qu'en plus des exemplaires mentionnés à la justification il existe en outre quelques hors-commerce, dont celui-ci. L'exemplaire est enrichi d'un dessin original au graphite et à la sanguine, à pleine page, signé et daté par l'artiste. Très bon état‎

Bookseller reference : 338

Livre Rare Book

Librairie L'Abac
Bruxelles Belgium Bélgica Bélgica Belgique
[Books from Librairie L'Abac]

€750.00 Buy

‎Diderot, Denis (Iconographie choisie et commentée par M. Delon)‎

‎Album Diderot‎

‎Gallimard Cuir Paris 2004‎

‎Très bon In-12. 297 pages. Sous étui illustré. Coll. "Bibliothèque de la Pléiade".‎

Bookseller reference : 48481

Livre Rare Book

Librairie Bonheur d'occasion
Montréal Canada Canadá Canadá Canada
[Books from Librairie Bonheur d'occasion]

€30.56 Buy

‎Didier Béatrice, Neefs Jacques‎

‎Editer des manuscrits : Archives, complétude, lisibilité‎

‎Presses universitaires de Vincennes Manuscrits modernes Relié 1996 In-8 (15 x 23 cm), reliure demi-peau, dos à 5 nerfs, couverture conservée, 200 pages ; quelques petits frottements sur le cuir, par ailleurs bon état. Livraison a domicile (La Poste) ou en Mondial Relay sur simple demande.‎

Bookseller reference : vj1135

Livre Rare Book

Abraxas-Libris
Bécherel France Francia França France
[Books from Abraxas-Libris]

€50.00 Buy

‎Dido SOTIRIOU - [1909 - 2004] - Femme de lettres grecque‎

‎Lettre Autographe Signée à Madame Xia - Athénes le 7 janvier 1994 -‎

‎1 page in4 - bon état -‎

‎Interessante lettre : Elle est heureuse de savoir que son livre lui a plu et serait interessée de le voir traduit en chinois - Il y a déjà une traduction française et bientôt une deuxième chez Hatier, une en anglais (Farewell Anatolia), en Turc, Allemand, etc... - C'est un best seller - Il y a un film et une série en préparation en Grèce - Un autre de ses romans qui parle du destin tragique de Ninos M....[L'homme au girofle de Picasso] pourrait être intéressant pour une traduction chinoise -‎

Bookseller reference : GF29122

Livre Rare Book

Galerie Fert

€150.00 Buy

‎Diederichs, Eugen, Verleger (1867-1930)‎

‎Eigenh. Brief mit U.‎

‎o.J. Leipzig, 30. XI. 1928, Gr.-8°. 2 Seiten. Farbiger Art Deco Briefkopf.‎

‎Sehr anschaulicher und ausführlicher Brief an den Buchhändler Steurer in Linz über das Alltagsleben des Verlegers: "[...] Ich fahre nächsten Sonntag auf der Rückkehr nach Jena über Linz und es paßt mir ganz gut, wenn ich Mittags ankomme und dabei nach 8 Uhr nach Passau weiterfahre. Ich habe mir meine Zeiteinteilung so gedacht, daß mich die kleine Negrelli [...] abholt, mit mir Mittag ißt und Kaffee trinkt und [...] wir dann irgendwie und irgendwo bis zum Abgang des Zuges zusammensitzen, wenn Sie nicht das Weihnachtsgeschäft zu sehr in Anspruch nimmt [...] Also sie schreibt mir eben, sie traue sich nicht um Urlaub zu bitten, da es Monatsabschluß sei und der 1. sei der anstrengendste Tag. Nun ich denke, das Weihnachtsgeschäft wird am nächsten Samstag noch nicht so stark sein [...] und schließlich kann sie die Mittagsstunden abends wieder einholen. So komme ich mit der Bitte, Fräulein Negrelli ein paar Nachmittagsstunden freizugeben und mir sagen zu lasssen, ob sie für mich dann ein paar Minuten frei haben [...]".‎

Bookseller reference : 47430

‎Diederichs, Eugen, Verleger (1867-1930)‎

‎Masch. Brief mit eigenh. U.‎

‎o.J. Jena, 28. VIII. 1918, Qu.-8°. 1 Seite. Briefkoppf.‎

‎An den Schriftsteller Hans Ostwald: "[...] Ich habe noch Ihren Entwurf daliegen, den sie mir damals in der Deutschen Gesellschaft übergaben. Er geht anbei zurück. Ich glaube nicht, dass ich für Ihre Arbeit zu haben wäre [...]"‎

Bookseller reference : 39432

‎Diehl, Karl Ludwig, Schauspieler (1896-1958)‎

‎Porträtfotografie (Tobis, Foto Binz) mit eigenh. Unterschrift auf der Bildseite.‎

‎o.J. Ohne Ort, Hess Verlag VN 2680/1, ca. 1920, 14,5 x 9,5 cm. Unter Leinenstreifen und Glas gerahmt.‎

Bookseller reference : 56161

‎Diehl, Karl Ludwig, Schauspieler (1896-1958)‎

‎Porträtphotographie ("Ross") mit eigenh. U. am weißen Unterrand.‎

‎o.J. , Ohne Ort und Jahr, 14 x 9 cm..‎

Bookseller reference : 43444

‎Diemer, Hermine (geb. von Hillern), Schriftstellerin (1859-1924)‎

‎Eigenh. Brief mit U.‎

‎o.J. Freiburg im Breisgau, 25. VIII. 1895, Gr.-8°. 2 Seiten. Doppelblatt mit längerer Nachschrift (2 Seiten) ihrer Mutter, der Schriftstellerin Wilhelmine von Hillern, geb. Birch (1836-1916).‎

‎An ihre Freundin, möglicherwiese die Schriftstellerin Clara Bell mit der Einladung zu einem Besuch im September. Über ihren Schwarzwaldurlaub, bei dem sie in Todtnauberg keinen Platz bekommen hatten und deshalb nach Schönwald mußten, "wo Mama's Migräne viel schlimmer wurde." - Transkription liegt bei. - Hermine Diemer war die Tochter der Schriftstellerin Wilhelmine von Hillern und die Enkelin der Schauspielerin Charlotte Birch-Pfeiffer. 1887 heiratete sie den Landschaftsmaler Zeno Diemer (1867-1939). 1881 erschien ihre Anthologie "Jugenträume". In einer "Erwiderung auf die von Frl. Dr. Anita Augspurg und Frau Prof. Selenka am 15. Mai 1899 anlässlich der Kundgebung des internationalen Frauenvereins gehaltenen Reden" griff sie die Münchener Pazifistinnen scharf an. - Vgl. Hermine Diemer, Die deutsche Frau in der Friedensbewegung ... München 1900; Patacky I, S. 153.‎

Bookseller reference : 42596

‎Diemer, Hermine (geb. von Hillern), Schriftstellerin (1859-1924)‎

‎Masch. Brief mit eigenh. Korrekturen, Nachschrift und U.‎

‎o.J. München, Ohne Jahr (nach 1918), Fol. 2 Seiten. Mit adressiertem Umschlag.‎

‎An den Schriftsteller Anton Bettelheim (1851-1930), über eine geplante Biographie über Charlotte Birch-Pfeiffer (1800-1868). "[...] Wie ich seinerzeit von unserem leider verstorbenen Freund Weilen hörte und auch durch den wundervollen Artikel Ihrer Frau Gemahlin erfahren, sind Sie im Besitz sehr vieler Briefe meiner Grossmutter an ihre Freundin Heizinger und deren Tochter Luise Neumann. Nun bin ich seit Jahren dabei Material für eine Biografie meiner Grossmutter zu sammeln. Das ist nun für einen Menschen, der so wenig literarische Beziehungen hat wie ich, und eigentlich nur im strengbürgerlichen Sinn für die Familie gelebt hat, keine Kleinigkeit. Der verstorbene Herr von Weilen, der mir helfen wollte, wude abgerufen ehe er seinen Plan ausführen konnte. Da denke ich an Sie, von dem meine Mama immer mit so grosser und herzlicher Sympathie gesprochen hat. Ich weiss, dass sie Ihnen auch öfters Briefe wie z.B. die von Auerbach zur Verfügung gestellt hat. Wüden Sie mir nun auch etwas von meiner Grossmutter zur Verfügung stellen? Ich benötige aber ganz besonders aus der früheren Wiener Zeit, als ihre Stücke am Karltheater aufgeführt wurden und sie selbst dort spielte, Material. Ich hoffe zwar, aus den Briefen des Direktor Karl, die im Nachlass sich befinden einiges zu entnehmen, aber es wäre mir doch von hohem Interesse zu wissen, wo ich ev. über ihre Gastspiele dort, auch in Ungarn etwas erfahren könnte? [...]". - Die Ehefrau Anton Bettelheims, Helene Gabillon-Bettelheim (1857-1946), war mit der Schauspielerin Amalie Haizinger (1800-1884) und diese wiederum mit Charlotte Birch-Pfeiffer befreundet. - Hermine Diemer war die Tochter der Schriftstellerin Wilhelmine von Hillern und die Enkelin der Schauspielerin Charlotte Birch-Pfeiffer. 1887 heiratete sie den Landschaftsmaler Zeno Diemer (1867-1939). 1881 erschien ihre Anthologie "Jugenträume". In einer "Erwiderung auf die von Frl. Dr. Anita Augspurg und Frau Prof. Selenka am 15. Mai 1899 anlässlich der Kundgebung des internationalen Frauenvereins gehaltenen Reden" griff sie die Münchener Pazifistinnen scharf an. - Vgl. Hermine Diemer, Die deutsche Frau in der Friedensbewegung ... München 1900; Patacky I, S. 153.‎

Bookseller reference : 45439

‎Diemer, Louis-Joseph, Pianist und Komponist (1843-1919)‎

‎Eigenh. beschriftete Visitenkarte mit U. "L. D.".‎

‎o.J. Paris, 3. XI. 1912, 5,5 x 9,5 cm. - Glückwünsche..‎

Bookseller reference : 61071

‎Dienst, Rolf-Gunter, Maler und Schriftsteller (1942-2016)‎

‎Eigenh. Brief mit U.‎

‎o.J. Baden-Baden, 2. II. 1964, Fol. 1 Seite.‎

‎An den Kunsthändler Carl Laszlo (1923-2013) mit der Ankündigung seines Besuches in Basel. - Von 1965-91 war Dienst Redakteur der Zeitschrift "Das Kunstwerk", die zu den wichtigsten Publikationsorganen für die Kunstgeschichte der Modernen und der Gegenwart in Westdeutschland gehörte.‎

Bookseller reference : 52674

‎DIESEL, Rudolf‎

‎Signed Manuscript Letter in German By the Inventor of Diesel Engine, Concerning About the Installation of His Prototype Diesel Engine.‎

‎[Berlin], 22 February [1895]. Rudolf Diesel's retained copy of his own signed manuscript letter to Samuel Breslauer, following up on previous correspondence concerning the installation of his prototype diesel engine, during the design stage. Text is in German. 4to. Single leaf, 4 lines of text on onion skin paper measuring approximately 30 x 24 cm. Minor age-toning, otherwise in very good condition. Rudolf Christian Karl Diesel (1858-1913), needing no introduction, was a German inventor and mechanical engineer who is world-famous for having invented the Diesel engine. At the time of this letter, Diesel was diligently working on altering and perfecting his 1893 engine design. This design would later be known as the diesel engine. The first prototype Motor 150/400, had been completed 12 July 1893. Initial tests proved it to be a successful concept. By October 1895, after the first prototype had been converted into the second prototype Motor 220/400, it had become clear that, a completely new engine had to be designed from scratch. On 20 February 1896, Krupp, Maschinenfabrik Augsburg, and Diesel, decided to start the development of the new engine. The new engine was supposed to be a 250 mm bore engine with a 400 mm stroke. On 5 March 1896, Diesel filed a patent application for supercharging; on 26 March, it was decided to build the new engine with a supercharger. In order to improve the efficiency of the development process, a new design bureau was built directly into Diesel's Augsburg testing laboratory. Several young engineers worked there, including Imanuel Lauster. On 30 April 1896, after Lauster had completed the drawings, the workshop at Augsburg began making parts for the engine. The first successful Diesel engine Motor 250/400, designed by Rudolf Diesel, was officially tested in 1897 by German industrial engineer Moritz Schröter. Schröter concluded, "we are beholding a quite marketable machine that has been thoroughly designed with great attention to every single detail." At this time, several firms bought licences for building legal copies of the Motor 250/400. It is now on display at the German Technical Museum in Munich. The recipient of the correspondent is Samuel Breslauer (1870-1942), a lawyer, journalist and editor, who rose to be head of the Politics department for the Berlin newspaper "Berliner Lokal Anzeiger", a daily newspaper with one of the highest national circulations of its time. Breslauer is remembered as one of the numerous Jews who were captured and deported camp during the holocaust. Surely his public role would have made him an immediate target by the German extremist leader. In August 1942, Breslauer and his wife Bertha were taken to the Theresienstadt concentration camp where they both died, she within four days.‎

‎Diesel, Rudolf‎

‎Signed Manuscript Letter in German By the Inventor of Diesel, Concerning the Installation of a Gas Engine.‎

‎Rudolf Diesel's retained copy of his own signed manuscript letter to Samuel Breslauer, concerning the installation of a gas engine. Text is in German. 4to. Two single leafs, 2 pages of text on onion skin paper measuring approximately 30 x 24 cm. Minor age-toning, otherwise in very good condition. In this correspondence, Diesel describes alterations being made to the design of his first prototype, making comments on the compressor, transmission, and the lighting system (ignition), among other things. The second prototype, described here, would be built by October the same year. The specific plan for this engine model is noted in the upper margin: Plan F.B.930. Rudolf Christian Karl Diesel (1858-1913), needing no introduction, was a German inventor and mechanical engineer who is world-famous for having invented the Diesel engine. At the time of this letter, Diesel was diligently working on altering and perfecting his 1893 engine design. This design would later be known as the diesel engine. The first prototype Motor 150/400, had been completed 12 July 1893. Initial tests proved it to be a successful concept. By October 1895, after the first prototype had been converted into the second prototype Motor 220/400. After testing, and always seeking to improve, again it was decided that a completely new engine had to be designed from scratch. On 20 February 1896, Krupp, Maschinenfabrik Augsburg, and Diesel, decided to start the development of the new engine. The new engine was supposed to be a 250 mm bore engine with a 400 mm stroke. On 5 March 1896, Diesel filed a patent application for supercharging; on 26 March, it was decided to build the new engine with a supercharger. In order to improve the efficiency of the development process, a new design bureau was built directly into Diesel's Augsburg testing laboratory. Several young engineers worked there, including Imanuel Lauster. On 30 April 1896, after Lauster had completed the drawings, the workshop at Augsburg began making parts for the engine. The first successful Diesel engine Motor 250/400, designed by Rudolf Diesel, was officially tested in 1897 by German industrial engineer Moritz Schröter. Schröter concluded, "we are beholding a quite marketable machine that has been thoroughly designed with great attention to every single detail." At this time, several firms bought licences for building legal copies of the Motor 250/400. It is now on display at the German Technical Museum in Munich. The recipient of the correspondent is Samuel Breslauer (1870-1942), a lawyer, journalist and editor, who rose to be head of the Politics department for the Berlin newspaper "Berliner Lokal Anzeiger", a daily newspaper with one of the highest national circulations of its time. Breslauer is remembered as one of the numerous Jews who were captured and deported camp during the holocaust. Surely his public role would have made him an immediate target by the German extremist leader. In August 1942, Breslauer and his wife Bertha were taken to the Theresienstadt concentration camp where they both died, she within four days.‎

‎Dietrich, Marlene, Schauspielerin (1901-1992)‎

‎Originalfotografie mit 2 eigenh. U.‎

‎o.J. Ohne Ort, Ohne Jahr, 20 x 15,5 cm. 1 Seite, in adressiertem Umschlag.‎

‎Bühnenfoto in großer Robe.‎

Bookseller reference : 59455

‎Dietrich, Marlene, Schauspielerin (1901-1992)‎

‎Porträtfotografie von Charlotte Willott, Berlin. Originalabzug.‎

‎o.J. , Ohne Ort und Jahr, 13 x 16 cm..‎

‎Die Künstlerin beim Blick aus dem halbgeöffneten Autofesnter, um 1960. - Charlotte Willott (1887-1978) machte sich als Theater- und Pressefotografin in Berlin einen Namen. - Rückseitig Ateliestempel und Bleistiftbeschriftung. Ecken leicht gestaucht.‎

Bookseller reference : 57221

‎Dietrich, Rudolf Adrian, Schriftsteller (1894-1969)‎

‎Eigenh. Gedichtmanuskript (12 Zeilen) mit U.‎

‎o.J. , Ohne Ort und Jahr, Fol. 1 Seite.‎

‎"Ich sehe dich - der Tag ist blau und weit [...]" - Dietrich spielte eine wichtige Rolle im Dresdener Expressionismus. Nachlass in der SLUB Dresden. - Sehr selten. - Beiliegend: Porträtfoto (Ingeborg Sello) mit rückeit. eigenh. U. Hamburg 1957.‎

Bookseller reference : 58569

‎Dieudonné COSTES - [Septfonds 1892 - Paris 1973] - Aviateur français‎

‎Lettre dactylographiée signée à Jean de Castellane - Paris le 20 juin 1931 -‎

‎1 page in4 - trés bon état - En tête: Dieudonné Costes -‎

‎Il est trés touché de son amabilité et de pouvoir disposer de quelques exemplaires "du merveilleux ouvrage édité par la Ville de Paris" - Il demande de lui en réserver 8 exemplaires pour parents et amis -‎

Bookseller reference : 33693

Livre Rare Book

Galerie Fert

€150.00 Buy

‎Diez, Sophie (geb. Hartmann), Schauspielerin und Sängerin (1820-1887)‎

‎Eigenh. Albumblatt mit U.‎

‎o.J. München, 9. V. 1883, Gr.-8°. 1 Seite.‎

‎"Mehr leisten kann ich nicht, man sieht's [...]". - Diez war Kammersängerin in München. - Aus dem Stammbuch Ernst von Possart.‎

Bookseller reference : 50893

‎DIGEON Claude‎

‎Le dernier visage de Flaubert‎

‎- Aubier Montaigne, Paris 1946, 12x19cm, broché. - First edition of which there were no large paper copies. Handsome autograph inscription from Claude Digeon to Maurice Blanchot. [FRENCH VERSION FOLLOWS] Edition originale pour laquelle il n'a pas été tiré de grands papiers. Précieux envoi autographe signé de Claude Digeon à Maurice Blanchot.‎

‎Digne‎

‎Lettre autographe signée du procureur du Roi‎

‎LAS adressée au procureur général à Aix. La letrre est datée du 19 avril 1842. En feuilles Bon Digne 1842‎

Bookseller reference : 14475

Livre Rare Book

Librairie Seigneur
Voingt France Francia França France
[Books from Librairie Seigneur]

€25.00 Buy

‎DIGOINE DU PALAIS‎

‎Lettres autographse signées‎

‎4 lettres autographs signées de Édouard, comte de Digoine, à son beau-père Vanel de Lisleroy, maire de Chomérac. Ces lettres sont écrites sur un beau papier filigrané aux armes de France et à l'effigie de Louis XVIII (fabrique de Johannot 1814. Datées de 1829, il parle de la récolte de blé, des cocons de vers à soie, et de vendange. en feuilles Très bon Pont St Esprit 1829‎

‎édition originale‎

Bookseller reference : 12041

Livre Rare Book

Librairie Seigneur

€60.00 Buy

‎DIGONNET Félix‎

‎La carte représente une vue de Pécoulette qui était son château à Joncquières. Très bon Pecouletto le 22 juillet 1923. Carte postale A.S.‎

Bookseller reference : 7187

Livre Rare Book

Librairie Seigneur

€20.00 Buy

‎DIJAN Jean-Michel‎

‎Les manuscrits de Tombouctou, secrets, mythes et réalités.‎

‎Paris, JC Lattès, 2012. 18 x 24, 189 pp., très nombreuses illustrations en couleurs, broché, couverture à rabats, très bon état.‎

‎"Préface de J.M.G. Le Clézio; postface de Souleymane Bachir Diagne."‎

Bookseller reference : 102.890

Livre Rare Book

Librairie Ausone
Bruxelles Belgium Bélgica Bélgica Belgique
[Books from Librairie Ausone]

€20.00 Buy

‎Dilis, Emiel Jan Lodewijk‎

‎Ou se trouve le manuscrit original de la chronique de Fr.-Jos de Castro?‎

‎Oorspronkelijk uitgevers omslag, 8 pages. Annales du Cercle archéologique du Pays de Waes. - 27(1909). - p. 126-130‎

‎Dilis, Emiel Jan Lodewijk‎

‎Ou se trouve le manuscrit original de la chronique de Fr.-Jos de Castro?‎

‎Sint Niklaas-, Saint-Nicolas : Edom, 1909, Oorspronkelijk uitgevers omslag, 8 pages.‎

‎Annales du Cercle arch ologique du Pays de Waes. - 27(1909). - p. 126-130‎

Bookseller reference : 56885

Livre Rare Book

ERIK TONEN BOOKS
Antwerpen Belgium Bélgica Bélgica Belgique
[Books from ERIK TONEN BOOKS]

€20.00 Buy

‎Dill, Ludwig (Louis), Schriftsteller, Komponist und Amtsrichter (1812-1887)‎

‎2 eigenh. Briefe mit U.‎

‎o.J. Stuttgart, 25. IX. und 30. XI. 1869, Gr.-8°. Zus. 8 Seiten. Doppelblätter.‎

‎An Wilhelm Langewiesche mit Dank für dessen Gedichtband "Vorhofklänge", seine "Volkspoesie" und Übersendung eines eigenen Bandes "Paul und Therese". - Beiliegend das Konzept eines Briefe von Langewiesche an Dill.‎

Bookseller reference : 54601

‎Dillier, Julian, Schriftsteller (1922-2001)‎

‎Eigenh. Gedichtmanuskript (9 Zeilen) mit U. & eigenh. Brief mit U.‎

‎o.J. Basel, 4. IX. 1988, (16,5 x 24cm). 1 Seite & 4°. 1 Seite.‎

‎Der Schweizer Mundartautor schickt ein in Mundart verfasstes Gedicht an einen Autographensammler mit der Auskunft, dass er ebenfalls eine eigene Sammlung besitzt: "Uberigens bin auch ich im Besitz einer Autographen-Sammlung, die ich Ihnen gerne zur Verfügung stelle, z. B. zusammen mit einem Autograph von Franz Hohler u. a. Vor einigen Jahren führte ich eine Versteigerung solcher Handschriften durch, ein Unternehmen, das sehr erfolgreich war. Schliesslich bin ich auch noch im Besitz einer grossen Casetten-Sammlung mit etwa 60 Mundart-Autoren...". - Beiliegend ein masch. Brief (1/2 Seite) mit eigenh. U. "Julian" an den Verleger Werner Bucher.‎

Bookseller reference : 61231

‎Dilthey, Wilhelm, Philosoph (1833-1911)‎

‎Eigenh. Brief mit U. "Wilh Dilthey".‎

‎o.J. Berlin, 11. VI. 1856, Gr.-8° (21 x 13 cm). 1 Seite. Doppelblatt.‎

‎An Ernst Friedel, Jurist, Kommunalpolitiker und Historiker, Gründer und erster Leiter des Märkischen Museums in Berlin: "[...] Wenn Sie und Tempeltey Zeit haben den Donnerstag abends um halb sieben bei D'heureux zu sein, so könnte dann unser Spatziergang vor sich gehn. Geht's nicht so bitt' ich mir bis heut abends um 7 Uhr eine Zeile aus, ob es Freitag geht, damit ich das wo möglich einrichten kann [...]" - Am Fuß des Blattes Friedels Antwort: "Ich denke, wir finden uns nun morgen zur bezeichneten Stunde bei d'Heureux ein. - Ernst. - Mittwoch d. 11ten Juni 1856." - Der erwähnte, in Berlin geborene Eduard Tempeltey (1832-1919) war Feuilleton-Mitarbeiter der Berliner "Nationalzeitung" und wurde später Kabinettschef in Gotha und Leiter des Gothaer Hoftheaters.‎

Bookseller reference : 59636

‎Dimant, Devorah; Rappaport, Uriel [Ed.]‎

‎The Dead Sea Scrolls: Forty Years of Research. [SERIES]: Studies on the Texts of the Desert of Judah - Volume X‎

‎250X175 mm. viii+370 pages. Gilt hardcover with dust-jacket. In good condition.‎

MareMagnum

The Book Gallery
United States Estados Unidos Estados Unidos États-Unis
[Books from The Book Gallery]

€46.36 Buy

‎Dimant, Devorah; Rappaport, Uriel [Eds.]‎

‎The Dead Sea Scrolls: Forty Years of Research.‎

‎250x175 mm. VIII+370 pages. Gilt hardcover with dust jacket. Cover corners and spine edges slightly bumped. Pages slightly yellowing. Else in good condition.‎

MareMagnum

The Book Gallery

€41.72 Buy

‎DIMIER Louis - (Paris 1865 - Saint-Paul-sur-Isère 1943) - écrivain français‎

‎Lettre Autographe Signée à Christian Melchior-Bonnet - Saint Paul sur Isère le 19 novembre 1929 -‎

‎1/2 page in12 + enveloppe - bon état -‎

‎Pour un rendez vous: "Venez à l'heure que vous voulez le matin"...‎

Bookseller reference : GF16049

Livre Rare Book

Galerie Fert

€40.00 Buy

‎DIMIER Louis - (Paris 1865 - Saint-Paul-sur-Isère 1943) - écrivain français‎

‎Lettre Autographe Signée à Christian Melchior-Bonnet - Saint Paul sur Isère le 31 octobre 1929 -‎

‎1 page in12 + enveloppe - bon état -‎

‎"Je serais charmé de causer avec vous de la proposition que vous me faites l'honneur de me faire...". Il est chez lui tout les matins -‎

Bookseller reference : GF17885

Livre Rare Book

Galerie Fert

€50.00 Buy

‎Dimitrova, Ghena, Sängerin (1941-2005)‎

‎Originalfotografie mit eigenh. U. im unteren weißen Rand.‎

‎o.J. Ohne Ort, Ohne Jahr, 14,5 x 9,5 cm. 1 Seite.‎

‎Schönes Porträt der bulgarischen Sopranistin.‎

Bookseller reference : 59562

‎Dimitrovsky, H. Z. [Ed.]‎

‎Texts and Studies: Analecta Judaica - Volume I [THIS VOLUME ONLY] [IN HEBREW].‎

‎IN HEBREW. THIS VOLUME ONLY. 245x180 mm. 511 pages. Gilt hardcover. Cover slightly rubbed. Cover edges and corners slightly bumped. Spine slightly bumped. Spine slightly rubbed. Pages slightly yellowing. Else in good condition.‎

MareMagnum

The Book Gallery

€17.73 Buy

Number of results : 20,463 (410 Page(s))

First page Previous page 1 ... 129 130 131 [132] 133 134 135 ... 174 213 252 291 330 369 408 ... 410 Next page Last page