New York 1988 Braziller. Tangerine cloth very good dj. 192p. bibliogaphy tall folio 26 x 37 cm. 91 color 11 bw photographs very tiny damp mark on first 5 pages else nice copy. FIRST & ONLY EDITION A grand work lavishly illustrated with superb reproductions of color woodblock prints fan prints vertical scrolls and a host of other fantastic examples. A highly useful design book put out in conjunction with the Museum of Art Rhode Island Schol of Design. Nice collection of Hiroshige color prints. . hardcover
Peking 1956 New World. Buff cloth over pictorial boards very good 145p. index English text. This is a highly pro-Chinese work anti-Western imperialist powers. Covers a sympathetic view towards China addressing the Old China Opium Warships & Missionaries 1840-1849. The Taiping Revolution 1850-1856. First failure of "Westernizat- ion" 1865-1895. The menace of partition 1895-1898. Reformist & disillusion 1898. The "Boxers" Rising of the people 1899- 1901. The monarch is overthrown 1911. Warlord reaction & new popular forces 1912-1918. The "May 4" movement of 1919: the new democratic revolution begins. The working class enters politics 1821-1923. Revolutionary united front 1923-1925. first revolutionary civil war 1925-1927. Second revolution- ary civil war 1927-1936. War of resistance 1937-1945. War of liberation 1946-1949. Afterword.Epstein was one of the early Americans to stay during the revolution and work with the communists since about the early 1950's. . hardcover
Kinderbuchverlag Berlin 1990. Pappe. Seiten etwas nachgedunkelt wie neu! Mit als Beilage dazugeh�rendem gro�en Lesezeichen dieses allerdings auf R�ckseite mit Widmung! Kinderbuchverlag Berlin unknown
Altberliner Verlag Lucie Groszer 1969. Halbleinen. mit Fehlstelle auf der ersten Seite ein St�ck herausgeschnitten um etwas zu entfernen; es ist kein Text betroffen Ecken berieben sonst guter Zustand! Vor langer langer Zeit hausten ein Ziegenbock ein Hammel und Kater Graustirn auf einem Bauernhof fl�chteten aber als es ihnen an den Kragen gehen sollte. Sie begegneten dem B�ren und den W�lfen. Kater Graustirn brachte diese so gegeneinander auf dass die drei Freunde ihres Weges gehen konnten. Altberliner Verlag Lucie Groszer unknown
Kinderbuchverlag Berlin 1986. Hardcover. ausgemustertes B�chereiexemplar in gutem Zustand! mit kleinen Gedichten Versen und Reimen geschrieben Kinderbuchverlag Berlin hardcover
Kinderbuchverlag Berlin 1983. Hardcover. �Ja ein Hund kann erz�hlen! Vor allem Polly kann es! Sie schreibt zwar nichts auf weil sie nicht in der Schule war wo man es lernt. Sie liegt nur unter meinem wackligen Arbeitstisch Beine ausgestreckt Nase auf dem Teppich und h�rt zu wie die Tasten meiner Schreibmaschine klappern. Verstummt das Klappern hebt Polly den Kopf und erz�hlt mir weiter was ich schreiben soll." Wenn ihr nicht glaubt dass ein Hund sprechen kann wenn ihr nicht wissen wollt was eine Impfschitze oder ein R�derhund ist wenn euch gleichg�ltig ist was es mit dem unfressbaren blauen K�stchen auf sich hat wenn euch gar nach Lachen nicht zumute ist - dann lasst dieses Buch doch einfach liegen. Kinderbuchverlag Berlin hardcover
Kinderbuchverlag Berlin 1982. Hardcover. mit leichten Gebrauchs- und Lesespuren keinerlei Eintragungen Ecken minimal gestaucht! "Es gibt ein Land - das ich Euch zeigen will wenn ich mich erst einmal mit Landkarten auskenne - wo alles nach dem Willen der Kinder geht. In diesem Land l�sst es sich herrlich leben. Die Erwachsenen sind gezwungen den Kindern zu gehorchen und sie d�rfen niemals bis zum Abendessen aufbleiben au�er an ihrem Geburtstag." aus dem Buch So beginnt das M�rchen von Frau Apfelsine und Frau Zitrone die unendlich viel M�he mit ihren Lieben aber ach so schwierigen Kinder hatten. Erz�hlt hat es Nettie Ashford sechseinhalb Jahre alt und auch Netties Freunde haben sich Geschichten ausgedacht. Kinderbuchverlag Berlin hardcover
Van Antwerp Bragg & Co. Brown cloth boards with black lettering and illustration on face. Much wear to board edges with some fraying. Back inside hinge is starting to crack but binding is still quite tight and square. Pencil notations throughout the book. 348 pages plus appendix and index. . Good. Hardcover. Revised Edition. 1887. Van Antwerp, Bragg & Co. hardcover
THE JERUSALEM Master Plan Bureau 1969. 76 pp. 5 color folded maps; Ex library Minor wear to cover; else in very good condition. Soft Cover. Good. THE JERUSALEM Master Plan Bureau Paperback
London: William Heinemann; T. Fisher Unwin; Henry & Co.; McClure & Co. 1891-1920. 16 works in 18 volumes octavo various sizes. Early 20th-century red half calf spines gilt in compartments red cloth sides marbled endpapers top edges gilt. Bookplate to each volume. Spines a little faded some very light rubbing to extremities. An excellent set. First editions. A superb set of Zangwill's novels including the first Anglo-Jewish best-seller Children of the Ghetto and the popular satire The King of the Schnorers about Jewish beggars in late 18th-century London. Israel Zangwill 1864-1926 was the child of Eastern European immigrants to England and spent his literary career exploring issues of identity assimilation and cultural tolerance not only for Jews but for minorities of all types. As well as a popular novelist he was a prolific critic translator and playwright and an outspoken supporter of feminism and Jewish nationalism. First editions of Zangwill's novels are uncommon and handsome library sets such as this one are rare. London: William Heinemann; T. Fisher Unwin; Henry & Co.; McClure & Co., hardcover