Professional bookseller's independent website

‎Autographs‎

Main

Number of results : 64,807 (1297 Page(s))

First page Previous page 1 ... 874 875 876 [877] 878 879 880 ... 939 998 1057 1116 1175 1234 1293 ... 1297 Next page Last page

‎MONTESQUIOU Robert de‎

‎Véhémente lettre autographe datée et signée de Robert de Montesquiou à un cher ami (Henry Lapauze) s'insurgeant contre son manquement à la parole donnée : ""Etre fidèle, ou infidèle, dans ses promesses, lequel vaut mieux ?"‎

‎- S.n., S.l. 9 Juin 1911, 13,5x21cm, quatre pages sur deux feuilles. - Etonnante lettre autographe datée et signée du comte dandy, de quatre pages sur deux grandes feuilles (16 lignes), écrite à l'encre noire à son "cher ami" Henri Lapauze dénonçant son manquement à la parole donnée et suscitant l'ire épistolaire du poète. Henry Lapauze devait célébrer Robert de Montesquiou dans un livre-hommage regardant ce dernier et, à son grand dam il l'a oublié, piquant ainsi à vif son impulsif amour-propre : "... ce n'est pas pour récriminer, encore moins pour réclamer - tous deux incompatibles avec la fierté - mais pour enregistrer qui dédommage des méconnaissances..." et, affront supplémentaire pour la fierté du dandy-poète : "... vous ne parliez... que de Lavedan !" alors que, double et suprême trahison, Robert de Montesquiou honorait sa promesse en lui dédicaçant son dernier ouvrage : "Dans le moment même où j'inscrivais, pour vous, la dédicace par moi promise, me parvenait le fascicule où devait s'exprimer les commentaires promis par vous, pour le livre qui me rend hommage..." Le poète et écrivain Robert de Montesquiou lui en serait très reconnaissant : "... le poète et l'ami qui, tous deux en un, vous remercient d'avance affectueusement..." Henry Lapauze (1867-1925) fut journaliste, critique d'art, puis, en 1905, conservateur du Petit Palais reconverti quatre ans plus tôt en musée et dont il enrichit considérablement les collections en acquérant notamment les fonds Courbet, Henner, Falguière avec, au crépuscule de sa vie, une nette prédilection pour les Arts Décoratifs dont il fut un des ardents promoteurs. [ENGLISH DESCRIPTION ON DEMAND]‎

‎Monteverde, Giulio, sculptor (1837-1917).‎

‎Autograph lettercard signed ("G. Monteverde"). Rome, 28 May 1884.‎

‎Oblong small 8vo. 1 p. To an "amico carissimo" regarding photographs of a statue. - With small label, monogram stamp "LS" and ms. number "138".‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 450.00 Buy

‎MONTFORT Eugène‎

‎Les marges 1903-1908‎

‎- Bibliothèques Des marges, Paris 1913, 16x19cm, broché. - Nouvelle édition, en partie originale car revue, corrigée et augmentée de notes inédites, un des 54 ex numérotés sur Arches, seuls grands papiers. Bel envoi de Eugène Montfort reprenant un passage de la page 152. Introduction par Pierre Leguay. Premier plat volant, deuxième plats absent, une pâle mouillure angulaire affectant certaines marges, témoins conservés. [ENGLISH DESCRIPTION ON DEMAND]‎

‎MONTGOMERY Florence 1843 1923‎

‎Autograph Note Signed‎

‎This popular and prolific English novelist is best known for children's books ranging from "A Very Simple Story" 1866 to "Behind the Scenes in a Schoolroom" 1914. ANS 1p 4�" X 7" n.p. 1902 December 20. Addressed to "Sir." Very good. Mild bit of age toning. On pale green letterhead Montgomery graciously informs an admirer "I have much pleasure in sending you the autograph you ask me for." Accomplished boldly in black ink in a fair hand as flowery as her fiction. From the collection of University of Chicago geology professor Albert Johannsen 1871-1962 author of "The House of Beadle and Adams and Its Dime and Nickel Novels" 1950 the definitive reference work and bibliography on the subject. Johannsen's original 8�" X 11" file folder bearing his printed "Collection of Albert Johannsen" label partly filled in by Johannsen accompanies this item. unknown‎

Bookseller reference : 26890

Biblio.com

Main Street Fine Books & Manuscripts, ABAA
United States Estados Unidos Estados Unidos États-Unis
[Books from Main Street Fine Books & Manuscripts, ABAA]

€ 63.46 Buy

‎Montgomery Rachel‎

‎Camden Heritage Yesterday and Today‎

‎Columbia SC: The R. L. Bryan Company 1971. First Edition First Printing . Hardcover. Near Fine/Very Good. 8vo. 145 pages. Hardcover with a red and white dust jacket. Light to moderate rubbing to the jacket. Book is sound and clean within. SIGNED by the author on the front flyleaf. <br/> <br/> The R. L. Bryan Company hardcover‎

Bookseller reference : 032034

Biblio.com

Pages Past Used and Rare Books
[Books from Pages Past Used and Rare Books]

€ 16.92 Buy

‎MONTGOMERY Robert 1904 81‎

‎Inscribed Photograph Signed‎

‎Elizabeth "Bewitched" Montgomery's father was a popular leading man of the 1930s and '40s "Night Must Fall" "Here Comes Mr. Jordan" then turned to directing and politics. IPS 8" X 11" archivally tipped to a larger acid-free art board n.p. 1981. Very good. Book photograph a charming scene from an unidentified early film showing Montgomery flirting signed with "All good wishes" and year. unknown‎

Bookseller reference : 15933

Biblio.com

€ 38.07 Buy

‎MONTHERLANT (Henry de).‎

‎Le Songe.‎

‎Paris, Bernard Grasset, Collection " Le Roman ", 20 novembre 1922 ; in-12, broché, 348 pp.-[4 ff annonce et commentaires sur La Relève du matin).. Première édition rare. (Il n'a été tiré de cet ouvrage que 60 exemplaires numérotés,10 ex sur Japon et 50 ex sur vélin pur fil Lafuma). Premier roman de l'auteur. Exemplaire enrichi d'un envoi autographe de Montherlant au docteur Renard sur le premier feuillet blanc et Joint une carte postale timbrée (Nefat. - Marabout et Maisons Arabes) adressée au même docteur Renard à Metlaoui - Tunisie. " Merci encore, cher Monsieur pour votre délicate et délicieuse hospitalité, et les heures si intéressantes que vous m'avez fait passer auprès de vous..." 11 lignes ... etc. signé Montherlant.‎

‎MONTHERLANT Henri de‎

‎Carte postale adressée à Noël B. de la Mort à propos d'un ouvrage de Michel Mohrt récemment paru‎

‎- S.n., Paris 19 Janvier 1943, 10,5x14,5cm, une feuille. - Carte postale datée du 19 Janvier 1943 et adressée à l'écrivain, journaliste et chroniqueur Noël B. de la Mort à propos de l'ouvrage tout récemment paru de son ami Michel Mohrt "Les intellectuels français devant la défaite de 1870". Henri de Montherlant désire attirer l'attention de son correspondant sur cet ouvrage qui "me parait d'une actualité brûlante et je crois que rien ne serait plus facile que de le citer au cours d'une de vos brillantes chroniques". Enfin il le remercie d'avance pour le service qu'il rendra à son ami dont c'est le troisième ouvrage et qui fit paraitre la même année 1943 l'ouvrage intitulé : "Montherlant, homme libre". [ENGLISH DESCRIPTION ON DEMAND]‎

‎MONTHERLANT Henri de‎

‎Lettre autographe de Henry de Montherlant à Noël B. de la Mort " il y a des périodes pour les articles et des périodes pour les « grandes œuvres »"‎

‎- s.l. 12 septembre 1942, 20,5x27cm, un feuillet. - Lettre autographe signée de Henry de Montherlant à Noël B. de la Mort, datée du 12 septembre 1942, 16 lignes à l'encre noire, enveloppe jointe. Ayant refusé sa plume à plusieurs journaux, Montherlant établit une distinction entre écriture journalistique et création littéraire : « il y a des périodes pour les articles et des périodes pour les « grandes œuvres », (ou celles qu'on espère telles) ». L'affinité entre l'auteur et son destinataire, Noël Bayon de la Mort, transparaît dans l'humour des dernières lignes : « Votre nom nous manque dans les journaux. Mais je présume que vous allez conserver cela pour quelque chose de bien « rond » (comme ils disent), fruit de cette magnifique retraite » [ENGLISH DESCRIPTION ON DEMAND]‎

‎MONTHERLANT Henri de‎

‎Lettre autographe signée de Henry de Montherlant‎

‎- 19 juin 1949, 13,5x21cm, un feuillet. - Lettre autographe signée de Henry de Montherlant adressée à Robert Pignarre, datée du 19 juin 1949, 15 lignes à l'encre bleue, enveloppe jointe. Pliures inhérentes à la mise sous pli. Lettre chaleureuse de remerciement adressée au professeur Robert Pignarre à la suite d'une conférence à l'Alliance française sur son œuvre : « j'en ai goûté fort le sérieux et l'objectivité ». [ENGLISH DESCRIPTION ON DEMAND]‎

‎MONTHERLANT Henri de‎

‎Pasiphaé‎

‎- Grasset, Paris 1938, 17,5x22,5cm, broché. - Première édition française, enrichie une préface originale de l'auteur, imprimée à 1800 exemplaires numérotés sur alfa. Envoi autographe signé de Henri de Montherlant à Bernard Fleurot. Agréable exemplaire. [ENGLISH DESCRIPTION ON DEMAND]‎

‎MONTHERLANT, Henri de‎

‎L'Exil. Pièce en trois actes - Pasiphaé [ Livre dédicacé par l'auteur ]‎

‎Un des 2500 exemplaires sur Vélin Crèvecoeur du Marais numérotés, 1 vol. in-8 br. sous couv. rempliée, La Table Ronde, 1946, 196 pp. Envoi de Montherlant à l'écrivain "M. Michel-François Desbruères, cette oeuvre de mes dix-huit ans". Etat satisfaisant (accrocs en coiffes, une coupure de presse de Robert Kemp sur la reprise de la pièce Pasiphaé conservée a jauni la page de garde). Français‎

‎Montherlant, Henri de, Schriftsteller (1896-1972)‎

‎Eigenh. Brief mit U. "Montherlant".‎

‎o.J. Paris, 30. IX. 1915 (Poststempel), Kl.-8°. 1/2 Seite. "Carte pneumatique".‎

‎An Robert de Saint-Jean, den Kritiker von "La Revue Hebdomadaire": "[...] Excusez moi. J'ai complètement oublié que je ne pouvais être chez moi ce soir à 5 H 1/2. Voulez-vous demain à la même heure ? [...]"‎

Bookseller reference : 51550

‎MONTHERLANT, Henry de‎

‎Carnets XXIX à XXXV du 19 Février 1935 au 11 Janvier 1939 [ Livre dédicacé par l'auteur ]‎

‎Un des 3000 exemplaires sur Vélin Crèvecoeur du Marais numérotés, 1 vol. in-8 br. sous couv. rempliée, La Table Ronde, Paris, 1947, 255 pp. Envoi de l'auteur. Etat satisfaisant (petite fente en haut du dos, exemplaire méritant reliure) Français‎

‎MONTHERLANT, Henry de‎

‎Encore un Instant de Bonheur [ Livre dédicacé par l'auteur ]‎

‎6e édition, 1 vol. in-12 br., Bernard Grasset, Paris, 1934, 140 pp. Joli envoi de Montherlant, à l'encre violette. Bon état (couv. très lég. frottée, coupure de presse - compte-rendu de l'ouvrage par Xavier de Magallon - contrecollé en garde). Français‎

‎MONTHERLANT, Henry de‎

‎La Guerre civile. Pièce en trois actes [ Livre dédicacé par l'auteur ]‎

‎1 vol. in-8 br., NRF, Gallimard, 1965, 239 pp. Très bel envoi de Montherlant à l'écrivain bordelais Michel Suffran : "au docteur Michel Suffran, ces romains crapuleux, héroïques, à vous". Bon état (très lég. rouss. sur couv.), bien complet de son bandeau rouge. Montherlant met en scène Pompée, Brutus ou Caton, amené à choisir l'un ou l'autre camp lors de la guerre civile opposant Jules César à Pompée. Français‎

‎MONTHERLANT, Henry de‎

‎Malatesta. Pièce en quatre actes [ Livre dédicacé par l'auteur ]‎

‎1 vol. in-8 br., Marguerat, 1946, 133 pp. Très bel envoi de Montherlant : "à M. Michel-François Desbruères, ce "Seigneur de l'Atlas"". Etat très satisfaisant (coiffes frottées, bon état par ailleurs). Français‎

‎MONTHERLANT, Henry de ; GRCIA, Jean‎

‎La Cueilleuse de Branches [ Livre dédicacé par l'auteur ]‎

‎Frontispice et lettrines de Jean Garcia gravés sur bois par G. Poilliot, un des 1500 exemplaires sur vélin Hermine numérotés (n° 373), 1 vol. grand in-8 br. sous couv. rempliée, Pierre Horay, Flore, 1951, 120 pp. Bel envoi à pleine page d'Henry de Montherlant, à déchiffrer ! Bon état (couv. lég. frottée, bon exemplaire par ailleurs). Français‎

‎Montherlant, Henry de, essayist and novelist (1895-1972).‎

‎Autograph manuscript "Faiblesse". No place, [1913].‎

‎8vo and 4to. Ca. 66 pp. Stored loosely in wrappers. Valuable early notes which Montherlant later used for his works "La Ville dont le Prince est un enfant" (1951) and "Les Garçons" (1967). - In the epilogue of "La Ville dont le Prince est un enfant" Montherlant writes that he remembers his notes for this work, which he made when he was seventeen years old ("cette pièce est le plus anciennement conçu de mes ouvrages [...] J'ai sous les yeux, en effet, les notes, les fragments de scènes que j'en rédigeai en 1913, c'est-à-dire à dix-sept ans. Je ne parvins pas à mettre sur pied cette œuvre"). When he published "Les Garçons" in 1967, he explains that he first had the idea for this work ("La Ville") in 1912/13, but then wanted to write a novel and created "Les Garçons". - The wrappers are captioned "Faiblesse. 4 actes prose" in blue pencil and "Ville" in red pencil. Montherlant tries to come to terms with having been expelled from the Catholic school of Sainte-Croix de Neuilly for being a "corruptor of souls" on 5 April 1912, when aged almost seventeen. The piece revolves around the 17-year-old Jacqueline, an educator called Bernard and a director, M. Lachâtre. Montherlant has the girl's mother think: "un homme de 40 ans sous la surveillance de qui se trouve une petite fille de 17, et qui abuse de son autorité sur elle pour l'entraîner, c'est déjà quelque chose de pas bien propre, mais quand cette petite est un être d'une faiblesse et d'une impulsion exceptionnelles [...] je ne sais pas si vous trouvez ça beau ou esthétique, mais moi, je trouve ça dégoûtant". In Act IV a fight occurs between Bernard and Lachâtre which anticipates the final scene of "La Ville", in which Soubrier and the Abbé de Pradts quarrel: "Et nous nous croyons les justes et les exceptions, et nous ne songions pas à notre faiblesse, à nos deux faiblesses devant un petit être qui, avec son désarroi et sa jeunesse, a été le seul qui tint bon. Quelle faiblesse, mon Dieu! Allez, on n'est pas coupable d'avoir foi en soi [...]". - With annotations and corrections throughout. Some browning.‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 4,500.00 Buy

‎Montherlant, Henry de, Schriftsteller (1895-1972).‎

‎Ms. Brief mit eigenh. U. ("Montherlant"). Paris, 16. VI. 1953.‎

‎1 S. 4to. An den Lyriker und Essayisten Walter Grasspointer (1899-1963): "Vous m'avez fait demander l'autorisation de traduction et de représentation de Pasiphaë. En ce qui concerne la traduction, je serai obligé de vous demander, avant de pouvoir vous répondre, de vouloir bien m'envoyer cinq ou six pages de ce texte traduit par vous, comme ja fais toujours pour toutes les propositions de traductions qui me sont faites. Et cela est d'autant plus nécessaires ici que le texte de Pasiphaë est difficile [...]". - Stärker knittrig sowie mit einigen Randeinrissen.‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 450.00 Buy

‎Montherlant, Henry de, Schriftsteller (1896-1972)‎

‎Masch. Brief mit eigenh. U.‎

‎o.J. Ohne Ort, 3. III. 1959, 8°. 1 Seite.‎

‎Über seine neuesten "Projets""... Je travaille actuellement à terminer un livre dhistoire romancée, Le prefet Spendius, mémoires (fictifs) de l'Empire romain au 11ième siècle. J'ai travaillé à ce livre durant toutes les années 1955, 1956, puis l'avait momentannement abendonné ..." - Gelocht.‎

Bookseller reference : 61263

‎Monti Guarnieri, Stanislao, Schriftsteller und Politiker (1865-1926)‎

‎Eigenh. Albumblatt mit U.‎

‎o.J. Rom, 9. IV. 1908, 34,5 x 43 cm. 1 Seite. Getöntes Büttenpapier mit gedrucktem Schmuckrand.‎

‎"La borheria nostra fu mirabile [...]" (15 Zeilen). - Aus einem Autographenalbum zum 100jährigen Bestehen des Musikverlags Ricordi in Mailand. - Rückseitig: Leoni, Mario (d. i. Giacomo Albertini), Schriftsteller und Politiker, Gründer des "teatro piemontese" (1847-1931). Dasselbe. Turin 1908. - 9 Zeilen über italienische Musik.‎

Bookseller reference : 60874

‎Monti, Alois, Pädiater (1839-1909).‎

‎Eigenh. Brief mit U. O. O., 2. III. 1888.‎

‎½ SS. auf Doppelblatt. 8vo. An einen namentlich nicht genannten Adressaten: "Ich muss in den nächsten Tagen einen [!] Referat über die Besetzung der Primaraerzten Stelle in unserem Seehospiz erstatten. Unter den Concurrenten befindet sich auch Dr. Rhomberg derzeit Operationszögling bei Hofrath Albert. Nachdem Prof. Albert als Vicepresident des Vereines nicht allein die Verantwortung tragen will, so hat der Herr Hofrat mich angewiesen [mich] an Sie geehrter Herr Collega zu wenden und Sie zu bitten mir vertraulich mitzutheilen, wie die Charactereigenschaften des Hr. Dr. Rhomberg sind [...]". - Alois Monti war seit 1872 Vorstand der 2. Abteilung für Kinderheilkunde an der Wr. Allgemeinen Poliklinik und übernahm 1893 auch die Direktion des Hauses. "Monti war Mitbegründer und Direktor des 1887 gegründeten Vereins zur Errichtung und Förderung von Seehospizen und Asylen für Kranke, besonders für skrofulöse und rachitische Kinder [...] Monti ist nicht nur durch seine Verdienste um die Gründung und den Ausbau der Wr. Allg. Poliklinik, für die er auch eigene Mittel zur Verfügung stellte, von Bedeutung sondern auch durch die von ihm augurierte Dauerbehandlung der Tuberkulose [...]" (ÖBL VI, 362).‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 220.00 Buy

‎Monti, Alois, Pädiater (1839-1909).‎

‎Eigenh. Brief mit U. O. O., 20. II. 1885.‎

‎1 S. 8vo. Mit eh. adr. Kuvert. An eine Dame: "Obwohl nicht wahrscheinlich ist daß Ihr Kind einen [!] zweiten Male den Keuchhusten bekommt, und obwohl wenn Sie jede Berührung mit den Keuchhusten Kranken vermeiden, eine Ansteckung überhaupt nicht erfolgen kann, so würde ich in eine andere Wohnung ziehen [...]". - Alois Monti war seit 1872 Vorstand der 2. Abteilung für Kinderheilkunde an der Wr. Allgemeinen Poliklinik und übernahm 1893 auch die Direktion des Hauses. "Monti war Mitbegründer und Direktor des 1887 gegründeten Vereins zur Errichtung und Förderung von Seehospizen und Asylen für Kranke, besonders für skrofulöse und rachitische Kinder [...] Monti ist nicht nur durch seine Verdienste um die Gründung und den Ausbau der Wr. Allg. Poliklinik, für die er auch eigene Mittel zur Verfügung stellte, von Bedeutung sondern auch durch die von ihm augurierte Dauerbehandlung der Tuberkulose [...]" (ÖBL VI, 362). - Auf Briefpapier mit gepr. Briefkopf.‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 150.00 Buy

‎MONTI, Augusto‎

‎I miei conti la scuola. Cronaca scolastica italiana del secolo XX [ Livre dédicacé par l'auteur ]‎

‎1 vol. in-8 br., Einaudi, Torino, 1965, 379 pp. Bel envoi de l'auteur. Bon état Italien‎

‎Montigny-Rémaury, Caroline, French classical pianist (1843-1913).‎

‎Autograph letter signed. London, no date.‎

‎8vo. 4 pp. on bifolium. To a Monsieur about Montigny-Rémaury's wish to play Beethoven's concert no. 1 and Schumann's op. 92 or a rondo with orchestra especially composed for her by Benjamin Godard on the 21st. Furthermore Montigny-Rémaury asks if the chamber music sessions are stopped, as she cares for the Brahm's quartets and wants to prepare them as from her return to Paris on. In this matter Montigny-Rémaury states also to have written to her dear friend Schulhoff in Dresden. At last she explains her preference to stay in a quiet family's pension outside Vienna rather than a hotel in the city: "Voici ce que je propose pour le 21 avec orchestre 1er Concerto - Beethoven - [...] Je croix qu'il est joué très rarement - et à la place de soli Je préfère de beaucoup le concert - étoile de Schumann op. 92 qui est très court, ou un rondo avec orchestre composé expressément pour moi par notre jeune compositeur Benjamin Godard - ayez la bonté avisé de me dire si la Séance de musique de chambre est arrêtée - Je tiens au quartette de Bramhs - fixez-moi Je vous prie sur mes programmes afin que Je les prépare dès mon arrivée à Paris: Je viens d'écrire à mon grand ami Schulhoff à Dresde; Je sais qu'il fera tout pour moi - maintenant dites-moi s'il y a en dehors des hôtels à Vienne des pensions de famille où l'on est tranquille pour travailler et il n'y a pas le grand Va et Vient des hôtels, ce qui est ennuyeux toujours pour une femme seule. Songez que je ne sais pas un mot d'allemand! [...]". - Montigny-Rémaury was a student of Franz Liszt.‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 650.00 Buy

‎Montléart-Sachsen-Curland (geb. Fitzgerald), Wilhelmine Fürstin von, adelige Wohltäterin (1820-1895)‎

‎Eigenh. Brief m. Unterschrift.‎

‎, 29. VI. 1858. 2 S., 8°.‎

‎Die in Dublin geborene Wohltäterin ?lebte im Haus ihrer Erzieherin Pauline von Metternich [...]. 1855 heiratete Wilhelmine Fürst Moritz von Montléart-Sachsen-Curland [...]. 1822 war Graf Montléart in den erblichen österreichischen Fürstenstand erhoben worden und hatte 1824 sehr umfangreichen Grundbesitz auf dem Gallitzinberg im heutigen 16. Wiener Gemeindebezirk, Ottakring [...]. Ein Jahr nach dem Tod seines Vaters schenkte Moritz 1866 seiner Gattin Schloss und Umgebung auf dem Gallitzinberg und ließ, da die Gemeinde Ottakring die offizielle Umbenennung abgelehnt hatte, das Areal mit Schildern Wilhelminenberg versehen, einem Namen, der bis heute für Berg und Schloss in Gebrauch ist; der Gallitzinberg wurde allerdings offiziell bis heute nicht umbenannt [...]. 1888 widmete sie der Gemeinde Ottakring aus Anlass des 40-Jahre-Regierungsjubiläums von Kaiser Franz Joseph I. 150.000 Gulden [...] zum Bau eines Spitals. Es wurde 1891 eröffnet und ihr zu Ehren Wilhelminenspital genannt [...]. Zur Erinnerung an die Fürstin wurden neben dem Wilhelminenberg und dem nach ihm benannten Schloss Wilhelminenberg 1872 die Wilhelminenstraße (in den heutigen Bezirken Ottakring und Hernals), 1889 die Montleartstraße (in den heutigen Bezirken Ottakring und Penzing), 1891 das Wilhelminenspital in Ottakring und 1892 die Curlandgasse im nunmehrigen 17. Wiener Gemeindebezirk, Hernals, benannt [...]? ((Wikipedia). - Der Empfänger des auf Französisch abgefassten Briefes ist Jacques (Jacob) Mislin (1807-1878). Der aus ärmlichen Verhältnissen stammende Mislin konnte dank seines Onkels an der berühmten Lehranstalt von Porrentruy im Schweizer Kanton Bern studieren, wo er nicht viel später auch selbst unterrichten sollte. Der 1830 zum Priester geweihte kath. Theologe wurde 1836 auf Vermittlung des Grafen von Bombelle an den Wiener Hof berufen, wo er einer der Lehrer der Söhne von Erzherzog Franz Karl und Erzherzogin Sophie wurde und damit sowohl den zukünftigen Kaiser Franz Joseph wie auch Erzherzog Ferdinand Maximilian (später Kaiser Max von Mexiko) unterrichtete (u.a. auch in Erdkunde). Vor der Revolution von 1848 unternahm Mislin eine Pilgerreise von Wien über Budapest und Konstantinopel nach Jersusalem. Der danach erschienene Reisebericht wurde in mehrere Sprachen übersetzt und mehrfach nachgedruckt. In den folgenden Jahren leitete er die Bibliothek am Hof der Herzogin von Parma, Erzherzogin Marie Louise, wurde zum Abt von St. Maria von Deg (Ungarn), geheimer Kämmerer u. Hausprälat Papst Pius' XI., Apostolischer Pronotar, Kanoniker der Kathedrale von Großwardein, Träger zahlr. Orden (u.a. von Spanien, Parma u. des Ritterordens vom Heiligen Grab zu Jerusalem) sowie Mitglied zahlr. Akademien. Der Verfasser zahlr. Publikationen und Vertraute des belgischen Königs und des Grafen von Chambord blieb nach der Rückkehr von seiner Pilgerreise in Wien, wo er weiterhin in persönlichem Kontakt mit dem Kaiserhaus stand. - In einem numerierten, von Mislin eigenh. beschrifteten Papierumschlag.‎

Bookseller reference : 42015

‎Montmorency, Anne, duc de, frz. Feldherr (1492-1567).‎

‎Brief mit eigenh. U. Camp de Saint-Georges, 29. VIII. (o. J.).‎

‎1 S. Qu.-4to. Mit Adresse verso. An den Grafen de Raingrave mit Dank für die Übersendung eines Boten mit Neuigkeiten aus Norddeutschland: "Monsieur le conte, vous m'avez fait grand plaisir de m'avoir envoyé l'homme [...] a moy pour avoir entendu des nouvelles de la basse allemagne [...]". - Mit papiergedecktem Siegel. Kleine Randläsuren.‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 2,500.00 Buy

‎Montmorency-Luxembourg, Charles Emmanuel Sigismond de, frz. General (1774-1861).‎

‎Eigenh. Brief mit U. Tuilerien [Paris], 13. VIII. 1827.‎

‎2½ SS. 8vo. An einen Grafen mit dem Versprechen, den späteren General Maximilien Dubois-Descours de la Maisonfort (1792-1848) bei seiner Bewerbung zum Major der Garde du Corps du Roi zu unterstützen: "J'étais au moment de partir pour compiegne, quand j'ai reçu monsieur le comte, la lettre que vous m'avez fait l'honneur de m'écrire pour me dire combien vous souhaitez que m. de la maisonfort, put occuper une place d'aide major des gardes du Corps. S'il s'en trouve à nomer [!] - après avoir remplaci M. de Glandeves [d. i. Georges François Pierre de Glandevès] - je m'empresse de rendre de m. de la maisonfort, tous les bons témoignages qu'il mérite, et si quelque chose pouvait ajouter encore à l'intérêt que je lui porte, je trouverais un motif de plus dans le malheur qu'il vient d'éprouver [...]". - Montmorency-Luxembourg spielt wohl auf die schwere Erkrankung von de la Maisonforts Vater, General Louis Dubois-Descours an, der er am 2. X. 1827 in Lyon erliegen sollte.‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 450.00 Buy

‎MONTORO BALAGUER, Vicente‎

‎LAS TRES HERIDAS - Barcelona 1968 - Dedicado‎

‎Barcelona, Edit. Rondas, 1968. 31 p. 8º. Rústica editorial ilustrada algo deslucida. Dedicatoria autógrafa del autor. Buen ejemplar.‎

MareMagnum

Llibres del Mirall
Barcelona, ES
[Books from Llibres del Mirall]

€ 25.00 Buy

‎MONTOYA Joseph M. 1915 78‎

‎Signature‎

‎New Mexico senator who rose to national prominence on the Senate Watergate Committee in 1973. Bold signature and "U.S. Senator / New Mexico" heavy stock 5" X 3" card n.p. 1967 November 8. Fine. With original envelope. Nice example. unknown‎

Bookseller reference : 19118

Biblio.com

€ 12.69 Buy

‎Monts de Mazin, Anton von, Diplomat (1852-1930)‎

‎Eigenh. Brief mit U.‎

‎o.J. Haimhausen, 21. II. 1921, Kl.-4°. Doppelblatt. Bläuliches Papier. Doppelblatt.‎

‎An Harald von Hoerschelmann bei Übersendung eines Aufsatzes gegen den Vertrag von Versailles: "Es gilt jetzt die deutsche Presse aufzupeitschen, daß sie endlich mit der Schuldfrage aufräumt und den elenden Gauklern in Paris und London die Maske vom Gesicht reißt [...] nur durch den Druck können wir vielleicht hoffen, von Versailles los zu kommen [...]"‎

Bookseller reference : 53319

‎MONTSERRAT, María de (María de Montserrat Albareda de Canessa, 1915-1995).‎

‎Con motivo de vivir. Novela.‎

‎Montevideo, Editorial Alfa, 1962. 4to. menor; 59 pp., 1 h. Ejemplar con autógrafo de la autora. Encuadernación en tela , conservando las cubiertas originales.‎

‎MONTSERRAT, María de (María de Montserrat Albareda de Canessa).‎

‎Los Habitantes. Novela.‎

‎Montevideo, Editorial Alfa, 1968. 4to. menor; 257 pp. Ejemplar con envío autógrafo de la autora. Cubiertas originales.‎

‎Montucla, Jean-Étienne, französischer Methematiker und Beamter der königlichen Gebäudeverwaltung (1725-1799).‎

‎Eigenh. Brief mit U. Paris, 29. VIII. 1767.‎

‎3 SS. auf Doppelblatt. 8vo. Brief an einen namentlich nicht genannten Adressaten aus der königlichen Gebäudeverwaltung. Montucla übermittelt Neuigkeiten und Instruktionen zu mehreren laufenden Projekte der Behörde, wie z.B. das Bauvorhaben eines Schuppens und Stalls der Gräfin de Feillens. Auch Briefdokumente zur Unterschrift an den Marquis de Marigny werden erwähnt, wie die Gewährung eines Rabatts für die Bestellung eines Werks durch Madame de Montmartel. Montucla erwähnt ein kürzliches Treffen mit dem Goblinkünstler Cozette und den geplanten Umzug des Bildhauers Coustou in das Hôtel de Beuvron. Auch wird eine angemessene Unterbringung für einer Woche des Baumeisters und Ornamentstechers Francois Cuvilliès angedacht sowie eine Strategie zur Kostensenkung: "M. le Directeur General, monsieur, me chargea a son depart d'écrire a mad.e la comtesse de Feillens qu'elle pouvoit aller en avant sur la construction de son petit batiment de remises et ecuries, mais en se conformant a vos observations, scavoir celle qui regarde la forme du toit et le pan-coupé. j'ai l'honneur de vous en prevenir afin que lorsque mad.e de Feillens commencera à faire travailler, vous n'y mettrez aucune opposition [...] M. de Marigny a été effrayé de la depense portée dans votre Etat de reparation et arrangemens à faire à l'hotel de Beuvron, pour y loger M. Coustou - d'une maniere commode et que reponde a celle dont il est logé dans la maison qu'il occupe actuellement. il me dit en consequence qu'il acceptoit la proposition que faisait M. Costou de rester dans sa maison. où il auroit à la verité l'incommodité d'être obligé de sortir pour aller à son attelier, mais ou il se plaisoit. comme je ne doute point que l'Etat en question tel que vous l'avés proposé, ne soit reduit autant qu'il est possible [...]". Die grobe Skizze eines Grundrisses findet sich auf der letzten Seite des Briefes und bleibt ohne Erläuterung. - Montucla war von 1766-1792 Oberaufseher der kgl. Gebäude. Abel-François Poisson de Vandières (1727-1781), Marquis de Marigny, war von 1751-1773 Generaldirektor der kgl. Gebäude. Guillaume Coustou Sohn (1716-1777) lebte von einer Rente des Königs und gedachte 1767 in das Hôtel de Beuvron, das ebenfalls dem König gehörte, umzuziehen, da es näher an seinem Atelier lag. Diese Pläne wurden jedoch nicht realisiert (siehe: Trousson, Raymond: Thème et Figure du Siècle des Lumières. Melanges offerts à Roland Mortier. Genève: Librairie Dorz S. A., 1980, S.267). - Spur einer alten Montage.‎

MareMagnum

Inlibris
Wien, AT
[Books from Inlibris]

€ 280.00 Buy

‎MONVAL, Georges [MONDAIN-MONVAL, Georges ]‎

‎Lettre autographe signée de Georges Monval, Bibliothécaire Archiviste de la Comédie Française, au Général Brunon [ à propos des pièces de Talma jouées à la Comédie Française ] Mardi 15 décembre 1885 "Monsieur, j'ai l'honneur de vous informer qu'aucune pièce de Talma n'a été représentée ni soumise au Comité de lecture de la Comédie-Française. Je dois ajouter que, dans sa jeunesse, Talma a écrit quelques pièces et que, plus tard, il a remanié plusieurs tragédies, notamment l'Hamlet de Ducis, son ami. J'ai vu passer, il y a quatre ans, en vente publique, une lettre à Talma, datée de 1786 (il avait alors 23 ans), dans laquelle il dit avoir une pièce de théâtre à l'examen et d'autres en tête". Jointe contrecollée en tête le duplicata de la lettre du Général Brunon adressée à Jules Claretie, Directeur du théâtre de la Comédie-Française : "Monsieur, je possède le manuscrit d'une tragédie en trois actes de Talma qui est je crois inédite. Elle porte le titre de Gunide [ ? ] et faisait parti d'un recueil plus volumineux puisque la pagination de la tragédie ne commence qu'à 574 pour finir à la page 688 sur laquelle est écrit le mot : Fin. La page 573 termine une pièce de vers qui semble faite à l'occasion du couronnement de Napoléon Ier. Le mot fin n'y figure pas ce qui paraît indiquer que la tragédie termine le recueil des oeuvres de Talma. Étant naturellement désireux d'avoir à ce sujet des renseignements plus complets, je ne saurais mieux faire que de m'adresser à votre obligeance pour les obtenir. Le Théâtre-Français doit en effet posséder des données sur ce qu'a pu faire l'artiste admirable [ ... ]‎

‎1 L.A.S. de Georges Monval adressée au Général Brunon, relative à Talma, 2 pp. in-8 sur papier à en-tête de la Comédie-Française, 15 décembre 1885, avec le duplicata de la lettre du Général Brunon contrecollé en tête, 3 pp. in-12. Rappel du titre complet : Lettre autographe signée de Georges Monval, Bibliothécaire Archiviste de la Comédie Française, au Général Brunon [ à propos des pièces de Talma jouées à la Comédie Française ] Mardi 15 décembre 1885 "Monsieur, j'ai l'honneur de vous informer qu'aucune pièce de Talma n'a été représentée ni soumise au Comité de lecture de la Comédie-Française. Je dois ajouter que, dans sa jeunesse, Talma a écrit quelques pièces et que, plus tard, il a remanié plusieurs tragédies, notamment l'Hamlet de Ducis, son ami. J'ai vu passer, il y a quatre ans, en vente publique, une lettre à Talma, datée de 1786 (il avait alors 23 ans), dans laquelle il dit avoir une pièce de théâtre à l'examen et d'autres en tête". Jointe contrecollée en tête le duplicata de la lettre du Général Brunon adressée à Jules Claretie, Directeur du théâtre de la Comédie-Française : "Monsieur, je possède le manuscrit d'une tragédie en trois actes de Talma qui est je crois inédite. Elle porte le titre de Gunide [ ? ] et faisait parti d'un recueil plus volumineux puisque la pagination de la tragédie ne commence qu'à 574 pour finir à la page 688 sur laquelle est écrit le mot : Fin. La page 573 termine une pièce de vers qui semble faite à l'occasion du couronnement de Napoléon Ier. Le mot fin n'y figure pas ce qui paraît indiquer que la tragédie termine le recueil des oeuvres de Talma. Étant naturellement désireux d'avoir à ce sujet des renseignements plus complets, je ne saurais mieux faire que de m'adresser à votre obligeance pour les obtenir. Le Théâtre-Français doit en effet posséder des données sur ce qu'a pu faire l'artiste admirable [ ... ] Bon état. Archiviste bibliothécaire de la Comédie-Française, Georges Monval (1845-1910) est l'un des plus fameux moliéristes de son temps. Français‎

‎MONZIE, Anatole de (1876-1947)‎

‎Les Contes de Saint-Céré [ Dédicacé par l'auteur ] [On joint : ] Petit Manuel de la Russie Nouvelle [ Dédicacé par l'auteur ] [ On joint : ] Ci-devant‎

‎3 vol. in-12 reliure uniforme de l'époque demi-veau à coins marbré, dos à 4 nerfs dorés orné en long, couv. cons., Flammarion, 1941, 220 pp., Firmin-Didot, 1931, 332 pp. et une carte dépliante, Gallimard, 1941, 292 pp. Avec deux beaux envois d'Anatole de Monzie : "A mon cousin Louis Dulac, avec toute l'affection que je vous à son nom et à son ménage", et "A Madame Louis Dulac, que je consacre cousine, parce-que la parenté est un acte de sélection, et à Louis, bien affectueusement". Bon ensemble agréablement établi en trois reliures identiques. Prix du lot. Français‎

‎Moor Jonathan‎

‎Diane Keaton: The Story Of The Real Annie Hall Inscribed By Diane Keaton‎

‎New York: St Martins Press 1989. 1st Edition 1st Printing. Hardcover. Near Fine/Near Fine. 175 Pp. Black Boards Gilt. Inscribed "Just Thought You'd Like To Know Something About Me! D. Love Your House!" And With A "Congratulations On Your Engagement" Card Inscribed "All The Best In All Your Adventures Heart D." With "All" Underlined Both Times Handwriting On Card Very Even And Precise. Near Fie Book Slight Bumping To Spine Ends Near Fine Dj Not Price-Clipped With Slight Rubbing At Corners. <br/> <br/> St Martins Press hardcover‎

Bookseller reference : 034340 ISBN : 0312029039 9780312029036

Biblio.com

Arroyo Seco Books
[Books from Arroyo Seco Books]

€ 76.15 Buy

‎MOORE Alvy 1922 97‎

‎Photograph Signed‎

‎Hank Kimball on television's "Green Acres" was also a popular character actor in many films of the '50s and '60s. PS 8" X 10" n.p. n.d. Fine. Modern print of an early portrait of Moore nicely signed at upper left with "God Bless." unknown‎

Bookseller reference : 19018

Biblio.com

€ 42.31 Buy

‎MOORE C. Robert 1920 2001 and WENZEL Pael E. born 1935‎

‎Signed First Day Cover‎

‎Moore apprenticed under Walter Lantz before going to Walt Disney as assistant animator 1940-42 on such films as "Fantasia" and "Dumbo" then story man 1946-50 for "Donald Duck" "Melody Time" and "Three Cabelleros" and finally as art director 1950-83; he also created "Sam the Eagle" the mascot for the 1984 Olympics. Wenzel created artwork for the Disney Company for 42 years including much of their poster art for such films as the 1964 "Mary Poppins." Signed First Day Cover 6�" X 3�" cancelled in Marceline Missouri on 11 September 1968 and with "First Day of Issue" boldly stamped. Near fine. Single 6-cent Moore and Wenzel designed "Walt Disney" stamp at upper right. Simple blue and gold "First Day Cover" printed cachet at left. No distracting recipient's name/address. Near the center below the cancellation Moore in red fineline and Wenzel in black ballpoint each sign boldly and in full. A great combination of two noted Disney artists on their best-known piece. unknown‎

Bookseller reference : 31517

Biblio.com

€ 63.46 Buy

‎MOORE Charles C. 1866 1958‎

‎Inscription and Signature‎

‎This Republican politician served as governor of Idaho from 1923 to 1927. Large and bold "Chas C Moore / Rancho / Tres Ojos de Agua / Santa Cruz California / July 17th 1930" in black fountain pen on a beige 6" X 3 3/4" autograph album leaf. Near fine. From the collection of noted collector Preston Sawyer 1899-1968 California journalist and historical writer. unknown‎

Bookseller reference : 25826

Biblio.com

€ 29.61 Buy

‎MOORE Clayton 1914 99‎

‎Signature‎

‎Hi-yo Silver! Away!" The popular "B" movie actor parlayed the "Lone Ranger" serial 1914-99 into a lifelong role. Bold "Clayton Moore Lone Ranger" heavy stock 5" X 3" card n.p. 1984 August 8. Fine. With original envelope. Comes with a superb 1955 sepia tone 10" X 8" lobby card photograph depicting the Masked Man beating up an ornery hombre in "The Lone Ranger. unknown‎

Bookseller reference : 14943

Biblio.com

€ 38.07 Buy

‎MOORE Clayton 1914 99‎

‎Signature and Inscription / Unsigned Photograph‎

‎"Hi-yo Silver! Away!" Popular "B" movie actor Moore parlayed the "Lone Ranger" serial 1914-99 into a lifelong role. Signature and Inscription on an irregular roughly heptagon-shaped slip approximately 5" X 3�" n.p. 1957. "'Kemo Sabay' / The Lone Ranger / Clayton Moore / 1957" penned large and bold in blue ballpoint. Very good. Three small scotch tape stains at three points one touching the large paraph Moore pens below the year. "Kemo Sabay" was how the Lone Ranger addressed Tonto early on though later Tonto addressed the Long Ranger with this phrase of debated and dubious Native American origin. "Kemo Sabay" was the earlier spelling used as well; later it was simplified to "Kemo Sabe." A nice vintage example from the height of his fame. Accompanied by a handsome 5" X 7" black and white glossy photograph showing Moore and Silverheels in costume horseback against a rocky western terrain with preprinted nonauthentic signature/inscription at lower right. unknown‎

Bookseller reference : 38010

Biblio.com

€ 63.46 Buy

‎MOORE Dickie 1925 2015‎

‎Signature / Unsigned Photograph‎

‎Although he played Gary Cooper's younger brother in "Sergeant York" 1941 gave Shirley Temple her first screen kiss in "Miss Annie Rooney" 1942 and appears in more than 100 films ranging from the silent film "The Beloved Rogue" in 1927 to his last film "Eight Iron Men" in 1952 this American actor will most be remembered for appearing in eight "Our Gang" shorts in 1932-33. Bold signature in black ballpoint on a heavy stock 5" X 3" card n.p. dated 1982 September 8. Fine. With original envelope. Accompanied by a superb 5" X 7" black-and-white glossy photograph a half-length studio portrait of Moore at age 5� here a publicity shot for Moore's 1984 memoir "Twinkle Twinkle Little Star". unknown‎

Bookseller reference : 40238

Biblio.com

€ 33.84 Buy

‎MOORE Edmund B. 1851 1915‎

‎Autograph Note Signed‎

‎This patent pioneer served as U.S. Commissioner of Patents from 1907 to 1913 and revolutionized that office negotiating treaties and arrangements with many a foreign country protecting American patents. ANS 1p heavy stock 5" X 4" correspondence card Washington DC n.y. ca. 1910. Addressed to noted civil engineer John F. Hayford 1868-1925. Near fine. On ornate embossed "Office of the Commissioner / United States Patent Office / Washington D.C." letterhead Moore thanks the secretary of The Cosmos Club the elite DC social club founded in 1878: "I wish to express through you to the Cosmos Club my very sincere appreciation of the Club's action in electing me to become one of its members. The compliment paid me I value in the fullest degree." Boldly penned in black ink. A choice example. unknown‎

Bookseller reference : 31346

Biblio.com

€ 38.07 Buy

‎Moore Edward Kelsey‎

‎The Supremes at Earl's All-You-Can-Eat‎

‎Knopf 2013. Stated first edition. Coral spine mustard boards gilt titles. Flatsigned on title page under his crossed-out name. A bittersweet fictional account of some childhood experiences by this writer who has achieved a reputation for short fiction although a cellist by profession. Book and DJ near fine with 'Autographed' sticker to DJ. 307 pp. . Signed by Author. 1st Edition. Hardcover. Near Fine/Near Fine. Knopf Hardcover‎

Bookseller reference : 15986 ISBN : 0307959929 9780307959928

Biblio.com

citynightsbooks
[Books from citynightsbooks]

€ 55.00 Buy

‎Moore J. Staunton‎

‎A Trans-Atlantic Itinerary‎

‎Richmond: Dispatch Printing House 1901. 1st Edition . Hardcover. Very Good. 8vo. 320 pages. SIGNED First edition hardcover in green cloth with gilt design on front cover and the title in gilt on the spine. Binding has considerable spotting. There is bumping at headcap/spine. Headcap has some fraying.There is a pencilled notation on the front flyleaf by previous owner. An inscription has been written on the front flyleaf by the author "'The Times' with compliments of the writer". Some pencilled marks in text which is lightly toned with occasional small toned spots. Josiah Staunton Moore 1843-1913 was a Private in Company B of the 15th Virginia Regiment in the Civil War. He was captured at Five Forks on April 1 1865. He made his life in Richmond Virginia and he was the author of "History of Henrico Parish adn St. John's Church." The travel in the book is European. <br/> <br/> Dispatch Printing House hardcover‎

Bookseller reference : 038198

Biblio.com

€ 42.31 Buy

‎Moore Kenny‎

‎Bowerman and the Men of Oregon: The Story of Oregon's Legendary Coach and Nike's Cofounder‎

‎Emmaus Pennsylvania: Rodale Press 2006. 2nd Printing. . Hardcover. Near Fine/Very Good. 8vo. 432 pages indexed. Hardcover with a tan dust jacket. Light wear to the jacket; there are a couple of contact marks near the bottom edge of the jacket's front panel. INSCRIBED by the author on the half title. <br/> <br/> Rodale Press hardcover‎

Bookseller reference : 023180 ISBN : 1594861900 9781594861901

Biblio.com

€ 16.92 Buy

‎Moore Lorrie‎

‎A Gate at the Stairs: A Novel‎

‎Alfred A Knopf 2009. Full cloth binding in cream gilt titles. Flatsigned on title page. College town drama by the author of Birds of America. Unread as new in like DJ.321 pp. Signed by Authors. First Edition. Hardcover. Fine/Fine. Book. Alfred A Knopf Hardcover‎

Bookseller reference : 10049 ISBN : 0375409289 9780375409288

Biblio.com

citynightsbooks

€ 50.77 Buy

‎Moore Lorrie‎

‎Bark: Stories‎

‎U.S.A.: Knopf 2014. Stated first edition. Flatsigned on second leaf tipped-in. Stories that chronicle the travails of the post-millennial generation. Author has won various notices and awards for her previous work. A fine copy in liek DJ. 192 pp. Signed by Author. 1st Edition. Hardcover. Near Fine/Near Fine. Knopf Hardcover‎

Bookseller reference : 14443 ISBN : 0307594130 9780307594136

Biblio.com

citynightsbooks

€ 33.84 Buy

Number of results : 64,807 (1297 Page(s))

First page Previous page 1 ... 874 875 876 [877] 878 879 880 ... 939 998 1057 1116 1175 1234 1293 ... 1297 Next page Last page