|
Heroic Novel Martial Arts Japan Haruno Oshikawa Shogo Ohashi Sinking of a Newly Built Warship Story of an Undersea Warship Torpe
martial arts japan <Japanese Version>
Bunbudo Hakubunkan Tokyodo 1907. Soft Cover. Fine. Volume: 1 Bunbudo Hakubunkan Tokyodo paperback
书商的参考编号 : 2111902160201148
|
|
|
Herold, Georg
X TO ONE
No marks or inscriptions. No creasing to covers or to spine. Slight wrinkling to spine and rubbing to spine ends. A very clean very tight copy with bright unmarked boards and no bumping to corners. 192pp. Exhibition catalogue of artist Georg Herold's work at the Wolfsburg Kunstmuseum in 1995 with a very long and detailed interview with the artist plus discussions of his work by other artists and critics. Tucked in are two copies of a twelve page supplement to the exhibition. Text in English and German. Very scarce in the UK.
|
|
|
Herold, Rainer (geb. 1940), Maler, Graphiker u. Bildhauer
[Mann zu Pferd]. Dreifarben-Holzschnitt zu Aitmatow: "Kamelauge". Mit Stempelsignatur.
o. O. u. J. (1973). Abzug auf feinstem Japan. Blattmaß ca. 20 x 26 cm. Feinkartonpassepartout.
书商的参考编号 : 91113
|
|
|
Heron-Allen, Edward
Violin-making, as it was and is: being a historical, theoretical, and practical treatise on the science and art of violin-making, for the use of violin makers and players, amateur and professional.
xix, [3], 366 p. front. (port.) illus., vii pl. (part fold.) inc. front. (port.) diagrs. Hardcover Good condition, hinges cracked, back cover stained & bumped, some closed tears in folding plates
|
|
|
Herriot, Peter
Language and Teaching : A Psychological View
The cover has some wearing to the corners and edges, staining from where a sticker was removed and there is a library sticker on the spine. The inside front cover, FEP, title page, catalogue page, last page of the index and inside back cover have library markings present. The text is clean, bright and tight. Ex - Library, Usual Stamps
|
|
|
HERRMANN Frank
Sotheby's portrait of an auction house
xxvi + 468pp.with 80 bl/w ills. out-of-text and 8 plates in colour out-of-text, editor's hardcover, dustwrapper, 24cm., good condition, S87211
|
|
|
Herrmann, Paul oder Henri Héran - 1854 München - Paris 1940
Spielendes Meerweib (Najade).
o.J. Farbholzschnitt und Lithographie, 1897, auf Bütten, links unten außerhalb der Darstellung monogrammiert. Darstellungsgröße 28,9:20,4 cm, Blattgröße 37:28,2 cm, mit Seidenhemdchen. Erschienen in: PAN 1897/98, 4, S. 242.- Literatur: Söhn HDO 52804-4; Ausst. Katalog: Daniel Studer, Faszination Farbholzschnitt. St. Gallen/Reutlingen, 2016/17, Farbabb. S. 28. Studer bemerkt zu diesem Blatt: ?Von ganz anderer Auffassung ist Paul Herrmanns in der gleichen Nummer erschienenes ?Spielendes Meerweib?. Fläche und Form sind aufgelöst, die Komposition zerfließt in einzelne Linien, jegliche Tiefenwirkung ist aufgehoben, und die Figur der Frau mit Fisch und der Hintergrund liegen auf einer Ebene. Die in Mischtechnik (drei Holzplatten plus Lithographie) entstandene Graphik wirkt schon fast divisionistisch. Sie entstand unter dem Einfluss der gleichzeitigen französischen Kunst - Herrmann arbeitete damals in Paris und nannte sich auch Henri Héran - und kann als wichtiges und frühes Werk des floralen Jugendstils bezeichnet werden.? - Bei seinem Vergleich bezieht sich Studer auf den Farbholzschnitt von William Nicholson ?Alte Frau?, der in derselben Nummer des PAN erschienen war. [2 Warenabbildungen]
书商的参考编号 : FH-101
|
|
|
Herrschners; Inc.; Leisure Arts
Birds of a Feather Leisure Arts 6742
Leisure Arts Inc. 2016. Paperback. Very Good. May have limited writing in cover pages. Pages are unmarked. ~ ThriftBooks: Read More Spend Less.Dust jacket quality is not guaranteed. Leisure Arts, Inc. paperback
书商的参考编号 : G1464753873I4N00 ???????? : 1464753873 9781464753879
|
|
|
Herrschners; Inc.; Leisure Arts
Birds of a Feather Leisure Arts 6742
Leisure Arts Inc. 2016. Paperback. Good. Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More Spend Less.Dust jacket quality is not guaranteed. Leisure Arts, Inc. paperback
书商的参考编号 : G1464753873I3N00 ???????? : 1464753873 9781464753879
|
|
|
Herschensohn, Wes
Resurrection in Cannes: The Making of "The Picasso Summer
South Brunswick / New York: A. S. Barnes and Company 1979. First Edition . Green Boards. Near Fine/Near Fine DJ. 10 1/4" Tall. Photographs. 360 Pp. First Printing. Near New Book And Dj Light Stain On Inside Of Lower Left Front Panel Of Dj Not Noticeable On Outside Not Price Clipped. Inscribed By The Author To The Late Actress Jane Withers "Dec 10 82' Jane- To Enhance Your Pleasure Of This Book I'm Changing The Title Of This Copy To "Resurrauction In Cannes." Also With His Caricature Of Himself Smoking A Pipe. Ction In Cannes." Hope You Enjoy It! Love From Wes" With His Caricature Of Himself Below. <br/> <br/> A. S. Barnes and Company hardcover
书商的参考编号 : 024571 ???????? : 049801942X 9780498019425
|
|
|
Hershenson, Bruce, and Richard Allen
Crime Movie Posters Illustrated History of Movies Through Posters Vol. 5
West Plains MO: Bruce Hershenson 1997. Book. Fine. Soft cover. 1st Edition. 4to - over 9¾" - 12" tall. Stiff color illus. wraps. Former owner's address inscription on upper main title page otherwise unmarked and as issued. 376 color images. Bruce Hershenson Paperback
书商的参考编号 : 043380 ???????? : 1887893199 9781887893190
|
|
|
Hertel, G. (Hrsg.), H. G. Mertens (Hrsg.) K. Ricker (Hrsg.) u. a
Myasthenia gravi und andere Störungen der neuromuskulären Synapse. [Herausgegeben von G. Hertel, H. G. Mertens, K. Ricker und K. Schimrigk]. Mit Beiträgen von: W. F. Arts, F. Balzereit, H. Bammer, R. Beckmann, u. v. a.
Stuttgart: Georg Thieme Verlag 1977. XII, 339, (2) Seiten. Mit 85 Abbildungen und 77 Tabellen. Gr. 8° (22,5-25 cm). Orig.-Broschur. [Softcover / Paperback].
书商的参考编号 : 141612
|
|
|
Herterich, Franz, Schauspieler, Regisseur und Theaterdirektor (1877-1966).
Briefausschnitt mit eigenh. Namenszug. O. O. u. D.
1 S. Qu.-12mo. Franz Herterich wurde nach Stationen am Münchner Schauspielhaus, in Zürich, New York, Straßburg, Leipzig und dem Berliner Neuen Schauspielhaus 1912 von Hugo Thimig ans Wiener Burgtheater engagiert, war dort als Regisseur und Schauspieler, 1923-30 auch als dessen Direktor tätig. 1932 übernahm er die künstlerische Leitung des Theaters der Jugend in Wien und war maßgeblich an dessen Wiederaufbau nach 1945 beteiligt. 1948 erschien sein Werk "Das Burgtheater und seine Sendung"; als Schauspieler gehörten Wallenstein, Wilhelm Tell sowie Rudolf II. in "König Ottokars Glück und Ende" zu seinen erfolgreichsten Rollen. - Stärker lappig; die U. mit blauer Tinte zweimal durchstrichen.
|
|
|
Briefausschnitt mit eigenh. Namenszug. O. O. u. D.
½ S. Qu.-kl. 8vo. "Mit vorzüglicher Hochachtung". - Franz Herterich wurde nach Stationen am Münchner Schauspielhaus, in Zürich, New York, Straßburg, Leipzig und dem Berliner Neuen Schauspielhaus 1912 von Hugo Thimig ans Wiener Burgtheater engagiert, war dort als Regisseur und Schauspieler, von 1923 bis 30 auch als dessen Direktor tätig. 1932 übernahm er die künstlerische Leitung des Theaters der Jugend in Wien und war maßgeblich an dessen Wiederaufbau nach 1945 beteiligt. 1948 erschien sein Werk "Das Burgtheater und seine Sendung"; als Schauspieler gehörten Wallenstein, Wilhelm Tell sowie Rudolf II. in "König Ottokars Glück und Ende" zu seinen erfolgreichsten Rollen.
|
|
|
Eigenh. Brief mit U. O. O., 4. X. 1937.
2 SS. Qu.-8vo. Bedankt sich bei dem Schauspieler Paul von Pranger (1888-1961) und seinen Kollegen vom Wiener Burgtheater: "[Gedruckt: Herzlichen Dank für die freundlichen Glückwünsche] die Sie mir in Ihrem u. im Namen aller Kollegen dargebracht haben. Wenn es mir gelungen ist, in diesen bewegten Theaterjahren das zu sein und zu bleiben, was mir einzig wertvoll scheint, ein Mensch und Freund und guter, aufrechter Kamerad und Sie und die Kollegen das anerkennen, so ist mir das mehr wert, als die prunkvollste Feier auf dem goldenen Stuhl […]". - Franz Herterich wurde nach Stationen am Münchner Schauspielhaus, in Zürich, New York, Straßburg, Leipzig und dem Berliner Neuen Schauspielhaus 1912 von Hugo Thimig ans Wiener Burgtheater engagiert, war dort als Regisseur und Schauspieler, 1923-30 auch als dessen Direktor tätig. 1932 übernahm er die künstlerische Leitung des Theaters der Jugend in Wien und war maßgeblich an dessen Wiederaufbau nach 1945 beteiligt. 1948 erschien sein Werk "Das Burgtheater und seine Sendung"; als Schauspieler gehörten Wallenstein, Wilhelm Tell sowie Rudolf II. in "König Ottokars Glück und Ende" zu seinen erfolgreichsten Rollen.
|
|
|
Eigenh. Brief mit U. Wien, 16. II. 1943.
3 SS. auf 2 Bll. Gr.-4to. An den Regisseur Herbert Waniek (1897-1949): "Sie waren so freundlich, mich telephonisch auf die Rolle vorzubereiten, die Sie mir im 'Maximilian' zugedacht hatten. Ich weiss aus eigener Erfahrung, welchen Schwierigkeiten der Spielleiter bei der Besetzungsfrage ausgesetzt ist, um nicht einsichtig zu sein. Trotzdem will es mir nicht glaubhaft scheinen, dass in einem Stück mit 35 Rollen sich nicht drei bis vier annehmbare Rollen finden sollten, die ich hätte spielen können. So kann ich naturgemäss das fatale Gefühl nicht loswerden, dass man mich nur holt, weil für diesen Baum sich kein anderer findet, weil man ihn keinem von den 35 Darstellern zumuten will und weil er schliesslich irgendwie representativ [!] wirken muss [...]". - Franz Herterich wurde nach Stationen am Münchner Schauspielhaus, in Zürich, New York, Straßburg, Leipzig und dem Berliner Neuen Schauspielhaus 1912 von Hugo Thimig ans Wiener Burgtheater engagiert, war dort als Regisseur und Schauspieler, von 1923 bis 30 auch als dessen Direktor tätig. 1932 übernahm er die künstlerische Leitung des Theaters der Jugend in Wien und war maßgeblich an dessen Wiederaufbau nach 1945 beteiligt. 1948 erschien sein Werk "Das Burgtheater und seine Sendung"; als Schauspieler gehörten Wallenstein, Wilhelm Tell sowie Rudolf II. in "König Ottokars Glück und Ende" zu seinen erfolgreichsten Rollen. - Auf Briefpapier mit gedr. Briefkopf und in altem Sammlungsumschlag.
|
|
|
Eigenh. Brief und 6 eigenh. (Bild- bzw. Portrait-)Postkarten mit U. Verschiedene Orte, 1942-1956.
Zusammen 9½ SS. 4to und 8vo. Mit einem eh. adr. Kuvert. Dankt Josef Wesely für ihm wiederholt übersandte Geburtstagswünsche: “Ich war vor vierzehn Tagen auf dem Wetterkogel auf dem Wechsel und bin dann hinunter nach Friedberg. So war ich ganz in Ihrer Nähe. Ich suche nämlich eine Fischgelegenheit. Ich war früher Sportfischer, kein besonders versierter zwar, und wollte jetzt, da ich wegen meinen Augen nicht viel lesen darf, diesen Sport wieder aufnehmen. Ich dachte mir, dass in der Steiermark vielleicht günstige und nicht zu teure Möglichkeiten bestünden und erkundigte mich in Friedberg. Die Zeit war aber zu kurz, um zu einem Ergebnis zu führen [...]” (Br. v. 1. X. 1956). - Franz Herterich wurde nach Stationen am Münchner Schauspielhaus, in Zürich, New York, Straßburg, Leipzig und dem Berliner Neuen Schauspielhaus 1912 von Hugo Thimig ans Wiener Burgtheater engagiert, war dort als Regisseur und Schauspieler, von 1923 bis 30 auch als dessen Direktor tätig. 1932 übernahm er die künstlerische Leitung des Theaters der Jugend in Wien und war maßgeblich an dessen Wiederaufbau nach 1945 beteiligt. 1948 erschien sein Werk "Das Burgtheater und seine Sendung"; als Schauspieler gehörten Wallenstein, Wilhelm Tell sowie Rudolf II. in "König Ottokars Glück und Ende" zu seinen erfolgreichsten Rollen. Vgl. Öst. Lex. I, 502. - Die Portraitpostkarte mit einer Abbildung des Schauspielers im Rollenkostüm zu Nestroys ‘Lumpazivagabundus’ (so verso von fremder Hand in Bleistift vermerkt); zwei der Karten mit Namensstempel auf der Adreßseite.
|
|
|
Ms. Brief mit eigenh. U. Mariazell, August 1923.
1 S. 4to. Dankt einem namentlich nicht genannten Herrn Doktor für die "liebenswürdigen Wünsche anlässlich meiner Ernennung". - Gefaltet. - Franz Herterich wurde nach Stationen am Münchner Schauspielhaus, in Zürich, New York, Straßburg, Leipzig und dem Berliner Neuen Schauspielhaus 1912 von Hugo Thimig ans Wiener Burgtheater engagiert, war dort als Regisseur und Schauspieler, 1923-30 auch als dessen Direktor tätig. 1932 übernahm er die künstlerische Leitung des Theaters der Jugend in Wien und war maßgeblich an dessen Wiederaufbau nach 1945 beteiligt. 1948 erschien sein Werk "Das Burgtheater und seine Sendung"; als Schauspieler gehörten Wallenstein, Wilhelm Tell sowie Rudolf II. in "König Ottokars Glück und Ende" zu seinen erfolgreichsten Rollen.
|
|
|
Ms. Postkarte mit eigenh. U. Wien, [28. X. 1949].
1 S. Qu.-8vo. Mit ms. Adresse. An Josef Wesely: "[…] Es ist sehr lieb von Ihnen, dass Sie auch dieses Jahr meinen Geburtstag nicht vergessen haben. Ich danke Ihnen herzlichst für Ihre Glückwünsche. Gesundheitlich könnte es mir besser gehen, aber wenn man älter wird, stellen sich eben Beschwerden ein, die man eben hinnehmen muss […]". - Franz Herterich wurde nach Stationen am Münchner Schauspielhaus, in Zürich, New York, Straßburg, Leipzig und dem Berliner Neuen Schauspielhaus 1912 von Hugo Thimig ans Wiener Burgtheater engagiert, war dort als Regisseur und Schauspieler, von 1923 bis 30 auch als dessen Direktor tätig. 1932 übernahm er die künstlerische Leitung des Theaters der Jugend in Wien und war maßgeblich an dessen Wiederaufbau nach 1945 beteiligt. 1948 erschien sein Werk "Das Burgtheater und seine Sendung"; als Schauspieler gehörten Wallenstein, Wilhelm Tell sowie Rudolf II. in "König Ottokars Glück und Ende" zu seinen erfolgreichsten Rollen.
|
|
|
HERTLEIN Joachim
Persönlichkeit, Motivation und der Schaffensprozess bildender Künstler
iv + 213pp., with some bl/w ills., 21cm., softcover, text in German, Doctoral dissertation (Inaugural-Dissertation zur Erlangung eines Doktors der Philosophie an der Fakultät Pädagogik, Philosophie, Psychologie der Universität Bamberg), stamp at verso of title page, text is clean and bright, good condition, S109333
|
|
|
Hertzberg, Arthur (editor)
Judaism Great Religions of Modern Man
George Braziller 1962. Very good hard cover no dust jacket. . Hard Cover. Very Good/No Dust Jacket. George Braziller Hardcover
书商的参考编号 : 100929-L486
|
|
|
Hertzberger, Menno.
CATALOGUE NO. 61: HEBRAICA, FOR THE GREATER PART FROM THE LIBRARY OF LATE DR PERITZ, LIEGNITZ.
Amsterdam: Internationaal Antiquariaat, mid 1930's? Wrappers, 12mo. 52 pages. In English. 481 items listed and described. OCLC lists only One copy (Harvard) . A little chipping to cover. Pages very brown. Good condition. (CT-10)
|
|
|
Hertzka, Julius, Schauspieler und Regisseur (1859-1925).
Eigenh. Brief mit U. Brünn, 6. X. 1894.
1 S. 8vo. An den Musikwissenschaftler Richard Batka: "Mit Gegenwärtigem bitte ich sie recht herzlich, meine dramatische Sängerin Frl. Dopler [d. i. Maria Dopler, geb. 1886, Ehefrau des Sängers Hermann Wiedemann], die Montag an der Hofoper als Elektra gastiert, empfangen und fördern zu wollen. Ein Erfolg oder Misserfolg der Dame ist von großem Einflusse für mein hiesiges Unternehmen, abgesehen davon, daß ich die Dame künstlerisch hochschätze und an ihr ein braves Mitglied besitze […]". - Gefaltet. Auf Briefpapier mit gedr. Briefkopf des Brünner Stadttheaters.
|
|
|
Herwig Arts
God the Christian and Human Suffering
Liturgical Press 1993. Paperback. Good. Disclaimer:Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More Spend Less.Dust jacket quality is not guaranteed. Liturgical Press paperback
书商的参考编号 : G0814621007I3N00 ???????? : 0814621007 9780814621004
|
|
|
Herwig Arts; Translator-Helen Rolfson
GOD THE CHRISTIAN AND HUMAN SUFFERING
Liturgical Press 1993. Paperback owner's inscription and a few neat ink lines in the text otherwise clean and crisp. Liturgical Press paperback
书商的参考编号 : B301
|
|
|
Herwig Arts.
ongeloof gewogen. Over onzekerheid en atheisme.
Antwerpen-Amsterdam De Nederlandse Boekhandel 1982. Softcover 184pp. 21.5x14.5cm. redelijke staat. ISBN 9028906916. Antwerpen-Amsterdam De Nederlandse Boekhandel 1982 paperback
书商的参考编号 : 41026 ???????? : 9028906916 9789028906914
|
|
|
Herwig Arts
Pourquoi se marier Le Mariage des Chretiens
Duculot 1990. 187 pp. paperback minor library markings else text clean and binding tight. - If you are reading this this item is actually physically in our stock and ready for shipment once ordered. We are not bookjackers. Buyer is responsible for any additional duties taxes or fees required by recipient's country. Duculot paperback
书商的参考编号 : ZB1103600 ???????? : 2801108626 9782801108628
|
|
|
Herwig Arts, SJ. S. J.
WITH YOUR WHOLE SOUL: On the Christian Experience of God
New York: Paulist Press 1983. Paperback. Fair. 203p. A softcover ex-library book in original binding. Label on spine. Label stamp and card pocket on rear endpaper; stamp on title page. Otherwise very good condition with text clean and binding tight. Paulist Press paperback
书商的参考编号 : 210263 ???????? : 080912517X 9780809125173
|
|
|
Herwig Arts
With Your Whole Soul : On the Christian Experience of God
Paulist Press 1983. Paperback. Good. Pages can have notes/highlighting. Spine may show signs of wear. ~ ThriftBooks: Read More Spend Less.Dust jacket quality is not guaranteed. Paulist Press paperback
书商的参考编号 : G080912517XI3N00 ???????? : 080912517X 9780809125173
|
|
|
Herzfeld-Pipkin, Nancy
GETTING THE PICTURE : Everyday Listening / Speaking with Idioms
Heinle & Heinle 1992. 163pp. tall workbook with flexible paper coversVG corner tips slighty bumped glossary unused no names or markings in text companion casette is Not included Textbook for foreign students learning English 12 lessons with explanations examples and short question and answer quizzes . Soft Cover. Very Good. Heinle & Heinle Paperback
书商的参考编号 : wb8096299 ???????? : 0838426670 9780838426678
|
|
|
Herzog, H. / Perruchoud AP. A. P.
Asthma and bronchial hyperreactivity
1985. Basel u.a. Karger = Progress in respiration research No. 19 1985. 4° XII 520 S. illustr. original Pappband Name auf Vorsatzs. sonst ein sehr gutes sauberes Exemplar in englischer Sprache re11 A Should your order's weight exceed 1kg we shall need to message you to recalculate the shipping cost. = Sollte Ihre Bestellung mehr als 1k wiegen müssten die Portokosten angepasst werden Sie bekämen vorab eine Anfrage per Email. unknown
书商的参考编号 : 8374BB ???????? : 3805540361 9783805540360
|
|
|
Herzogenrath, Bernd (ed.)
The Films of Tod Browning
Paperback in very good condition. Minor edgewear to covers only. Contents clean throughout. AD Used
|
|
|
HESSE GERSON
ABREGE DES SCIENCES ET DES ARTS
CHEZ DIDER. 1836. In-12. Relié. Etat d'usage, Coins frottés, Dos très frotté, Intérieur frais. 322 pages -104 figures en noir et blanc dans le texte - Plats et contreplats jaspés - Titre doré sur pièce de titre noir sur le dos - Ornements, fleurons et filets dorés sur le dos - Tranches japsées - Quelques accrocs sur les plats. . . . Classification Dewey : 700-LES ARTS
书商的参考编号 : R240127286
|
|
|
HESSE RAYMOND
LE LIVRE D'ART DU XIXe SIECLE A NOS JOURS / COLLECTION A TRAVERS L'ART FRANCAIS
LA RENAISSANCE DU LIVRE. 1926. In-8. Broché. Bon état, 2ème plat abîmé, Mors fendus, Intérieur frais. 227 pages - nombreuses illustrations en noir et blanc dans et hors texte - 2eme plat desolidarisé.. . . . Classification Dewey : 700-LES ARTS
书商的参考编号 : RO20190250
|
|
|
HESSE (Raymond).-
Le Livre d'Art du XIXe siècle à nos jours.
P., La Renaissance du Livre (Collection "A Travers l'Art Français"), 1927, in 8° broché, 227 pages ; illustrations ; couverture illustrée (légèrement fanée) ; des rousseurs.
书商的参考编号 : 54106
|
|
|
Hesse Hermann
Musique
José Corti Editions 1997 276 pages 13x21x2cm. 1997. Broché. 276 pages. Ce livre rassemble des textes de Hermann Hesse consacrés à la musique extraits de ses œuvres en prose et en vers ainsi que de nombreux inédits tirés de sa correspondance. Il explore l'importance fondamentale de la musique pour l'auteur qu'il considérait comme bien plus qu'un simple passe-temps contrairement à la peinture
书商的参考编号 : 12132
|
|
|
Hesch, Wilhelm, Sänger (1860-1908).
Eigenh. Notiz mit U. O. O. u. D.
1 S. Qu.-8vo. "Stadtbeigeordneter Hr. Fuchs Cölln komme 18. zur Probe. Costüme gut?". - Hesch schloss sich einer böhmischen Theatergruppe an, bevor er 1879 in Brünn auf der Bühne stand. 1880 wurde er Mitglied des Böhmischen Nationaltheaters in Prag und debütierte dort als Plumkett in Flotows Martha. Nach Gastspielen in Wien und Hamburg, wo er große Erfolge hatte, wurde Hesch 1895 in an die dortige Hofoper engagiert, deren Ensemble er bis zu seinem Tod als führender Bassist angehörte.
|
|
|
Hescox, Richard; Dannenfelser, Randy
The Deceiving Eye: The Art of Richard Hescox
London: Paper Tiger 2004. First Edition. Cloth. Good/Good. 4to - over 9¾" - 12" tall. Type: Book Paper Tiger hardcover
书商的参考编号 : 036967 ???????? : 1843401843 9781843401841
|
|
|
Hesketh Pearson
The Last Actor-Managers
Methuen 1950. 1st. Hardback. Good/No Jacket. First edition hardback 1950 with no jacket. In overall good condition - original red cloth boards are tanned to spine and lightly stained. Internally very clean. Binding tight and appears little read no annotations or inscriptions; text and illustrations clear throughout. From a private collection not an old library book. Methuen hardcover
书商的参考编号 : 122044
|
|
|
HESKETT, John
INDUSTRIELE VORMGEVING
Paperback onder geillustreerde kartonomslag, 165 x 220mm., 240pp., uitgebreide z/w illustratie. ISBN 9061683076. Overal, thuis, op straat, op het werk, worden we omringd door industriele produkten. De gemechaniseerde industrie heeft de wereld overstroomd met goederen en apparaten om aan onze behoeften en wensen tegemoet te komen. Maar door wie en wat worden de vormen van deze artefacten bepaald? In zijn veelzijdige en rijk gedocumenteerde boek staat John Heskett stil bij de krachten die sedert de overgang van ambachtelijke naar massaproduktie de industriele vormgeving hebben bepaald: traditie en moderniteit; vorm en functie; normalisatie en individualisering; techniek en esthetiek. Naaimachines, treinen, auto's, keukens, vormgegeven door anonieme ingenieurs of door gerenommeerde ontwerpers als Eames, Loewy en Zwart: ze dragen de sporen van de uiteenlopende krachten die op hun vormgeving hebben ingewerkt. Boek is in prima staat.
|
|
|
Hesperian Arts Auction, Ltd
Egyptian Near Eastern and Classical Greek and Roman Antiquities Part I
Hesperia Arts Auction Ltd 1990. Other. Very Good. Prompt shipment with tracking. we ship in CLEAN SECURE NEW boxes Very good in report binder/folder. Part I November 27 1990 at The Park Lane Hotel New York NY. Mimeographed pages. Lots 1 - 242. Hesperia Arts Auction, Ltd unknown
书商的参考编号 : bing62mm011
|
|
|
Hess Wilmot
Nature of the Lunar Surface The Proceedings of the 1965 IAU- Nasa Symposium
Baltimore: John Hopkins Press 1965 320 pages including index rear of dust jacket missing big piece small dents along bottom edge of cloth. John Hopkins Press hardcover
书商的参考编号 : 00002877
|
|
|
HESSELING,DC. D. C.
Het perfectum in het postklassieke Grieks; overblijfsels in de taal van heden.
Amst. 1928. 30 p. Wrs. 24 cm Med. KNAW unknown
书商的参考编号 : 77063
|
|
|
HESSELING,DC. D. C.
Histoire de la littérature grecque moderne.
Paris Les Belles Lettres 1924. XI181 p. Wrs. 20 cm unknown
书商的参考编号 : 82807
|
|
|
HESSELING,DC. D. C.
Uit de geschiedenis der studie van het Nieuwgrieks.
Haarlem Tjeenk Willink 1933. 31 p. Wrappers. 24 cm unknown
书商的参考编号 : 52412
|
|
|
HESTON, Charlton
The Actor's Life: Journals 1956-1976
New York: E.P. Dutton 1978. Paperback. Edited by Hollis Alpert. 8vo. Stiff tan wrappers. xiv 486pp. Very good. Uncommon advance galleys. E.P. Dutton paperback
书商的参考编号 : 777
|
|
|
Heston, Charlton; Henry Fonda
Two Volume Videocasette Pack "Actor's Legacy: Heston / Fonda
Original Videocassette . No Binding. Near Fine. Video of a circa 1970's / 1980's guild or academy program. Large original videocassette obsolete format not viewed but appears to be in excellent condition. <br/> <br/> unknown
书商的参考编号 : 016997
|
|
|
Heston, Charlton, American actor and political activist (1923-2008).
2 autograph dedications signed. No place or date.
8vo. Together 2 pp. on 2 single sheets. To the French journalist and host Michel Drucker (b. 1942): "Thanks for the loan of your audience [...]". - To the French film critic Robert Chazal (1912-2002): "Best wishes [...]". - The second item a little creased and duststained, with the number "98" and a note on the authorship in pencil.
|
|
|
HETIER Denis
Eléments d'une théologie fondamentale de la création artistique. Les écrits théologiques sur l'art chez Karl Rahner (1954-1983) [BETL, 307]
Leuven, Peeters 2020 xxiv + 492pp., 25cm., publié dans la série "Bibliotheca Ephemeridum Theologicarum Lovaniensium (BETL)" volume 307, brochure originale, jaquette, état de neuf, ISBN 978-90-429-4162-5, R116385
书商的参考编号 : R116385
|
|
|
Heth, Edward Harris
Any Number Can Play
New York: Harper and Brothers 1945. First Edition stated . Blue Cloth. Very Good /Good to Very Good Dustjacket. Basis of the 1949 Mervyn LeRoy film starring Clark Gable. Slight edgewear to book. Dustjacket shows wear at all edges with small chips not affecting lettering or design. <br/> <br/> Harper and Brothers hardcover
书商的参考编号 : 002273
|
|